دولت جدید عراق و فضای باز رسانه‌ای

روسای جدید قوای سه گانه در عراق، تصمیمی قابل تقدیر را اتخاذ کرده اند و آن دیدارهای مستقیم با روشنفکران، فرهنگیان، کارشناسان سیاسی، ادبیات، هنر و اهل رسانه است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ روسای جدید قوای سه گانه در عراق، تصمیمی قابل تقدیر را اتخاذ کرده‌اند و آن دیدارهای مستقیم با روشنفکران، فرهنگیان، کارشناسان سیاسی، ادبیات، هنر و اهل رسانه است.

این اقدام  تاکنون، در این سطح میسر نبوده و اکنون، فرصتی برای مجموعه ای بزرگ از افرادی که نقش مهمی و بزرگی را در شکل گیری افکار عمومی ایفا می کنند، می‌باشد.

این روسای سه گانه، تاکید می کنند که رسانه، شاخه مهمی از زیرشاخه های قدرت در کشور به شمار می‌رود و همدوش با قوه مجریه، مقننه و قضائیه حرکت می‌کند؛ روسای قوا، از بالا به رسانه نگاه نمی‌کنند و با زبان سلطه گرانه با آن سخن نمی گویند؛ بلکه در این دیدارها، روحیه تواضع، الفت و مهربانی، حاکم خواهد بود.

اهل رسانه دیگر احساس نگرانی نخواهند کرد و با فراغ بال در این دیدارها حاضر خواهند شد و نقطه نظرات خود را مطرح خواهند نمود؛ دیدگاه ها را بررسی می کنند و آن را نقد خواهند کرد و بلکه خود روسای قوا، خواهان حمایت رسانه در این مورد یا مسائل دیگر هستند؛ همان طور که رئیس جمهور، پنجشنبه گذشته در دیدار با اهل رسانه و نویسندگان رفتار کرد.

آری، در دولت های دموکرات، مقامات کشوری، وظایف خود را در کمال شفافیت، صراحت، وضوح و صداقت انجام می دهند و مردم را در جریان تمام طرح ها و اقدامات خود قرار می دهند که البته این امر، بدون آزادی و استقلال رسانه محقق نخواهد شد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار