تبریز؛

برگزاری کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار

‌کنفرانس ملی "رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار"؛ با هدف ارائه آخرین یافته ‌های حوزه مدیریت، سازمان و ارتقاء مهارتهای مدیریتی، در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رییس دانشگاه تبریز در این کنفرانس مهمترین معضل جوامع کنونی را مشکل بیکاری یا اشتغال ناقص بیان کرد و گفت: اگر در یک طیف زمانی تنها گروه خاصی از جامعه ما درگیر بیکاری و اشتغال ناقص بودند، در حال حاضر متأسفانه بیکاری به رده‌های بالاتر و تحصیل‌کرده جامعه نیز رخنه کرده و این روند رو به افزایش است.

پورمحمدی با ذکر این نکته که بیکاری و اشتغال ناکافی، رشد منفی اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت، افزود: زمانی که اشتغال فعال و کارآمد وجود نداشته باشد، بخش کسب و کار منحصر به بخش داد و ستد توزیع خواهد شد و سهم عمده سرمایه‌‌گذاری‌ها در حوزه‌ای خارج از تولید به کار گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه پیشرفت سرمایه‌گذاری در شرایط بهبود وضعیت کسب و کار از جمله در امنیت سرمایه گذاری، تعامل و راه‌یابی به اقتصاد جهانی و ... کسب خواهد شد، ادامه داد: در این بین باید توجه داشت که قوانین و مقررات مدیریتی و اقتصادی که آبستن حوادث باشد، دچار رکود خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کنفرانس با اشاره به اینکه رویکردهای نوین با سرنوشت جامعه ما و به ویژه قشر جوان و تحصیل کرده که رهبری جامعه ما را در دست خواهند داشت رابطه اساسی دارد،گفت: محیط‌های کسب و کار اگر به طور مطلوب و اثربخش متناسب با شرایط و تحولات شتابان دنیا اداره و هماهنگ نشود، رفاه و آسایش نسل فعلی و آینده را دچار مشکل خواهد کرد.

دکتر داود بهبودی، در ادامه با بیان اینکه برای اداره کردن محیط‌های کسب و کار، فضای آن باید فضای مطلوب و قابل قبولی باشد باشد،یادآور شد: دومین مسئله اساسی و کلیدی در محیط های کسب و کار تمامی جوامع، مقوله "شایسته سالاری" است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مشکل کنونی ما که در واقع فرصتی است که به یک چالش مبدل شده، مقوله درآمد نفت بوده که تمام فعالیت های اقتصادی و کسب و کار کشور را پوشش داده است و فعالیت اقتصادی اصلی و واقعی محیط‌های کسب و کار را به حاشیه رانده است، یادآور شد: باید تلاش کرد تا ارتباطی سالم و مفید بین محیط علمی و دانشگاهی با محیط های صنعتی برقرار شود تا بتوان به وسیله آن رابطه علم و صنعت را بهبود بخشید.

دکتر ناصر صنوبر، دبیر علمی "کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار" نیز کسب و کار پویا را دارای سه رکن دولت، بنگاه های متعالی و فضای مناسب کسب و کاربیان کرد و یادآور شد: برای نیل به کسب و کار پویا در بُعد فنی طیف کثیری از متغیرها وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان اولیه کنفرانس، 680 چکیده به دبیرخانه کنفرانس واصل شد، ادامه داد: در این میان 580 مقاله کامل دریافت شد و پس از بررسی این آثار 345 مقاله جهت چاپ و 35 مقاله نیز برای ارائه شفاهی برگزیده شد.

به گفته وی،تیمی متشکل از 25 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان، دانشکده را در اجرای کنفرانس یاری نمودند و مجموعه‌ای توانمند و متخصص  عهده دار اجرای کنفرانس بود و بخش علمی کنفرانس نیز توسط هیات علمی دانشگاه پوشش داده شد.

لازم به ذکر است؛ در این کنفرانس پروفسور جم تانوا (Prof. Dr. CemTanova )، رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه EMU، قبرس به عنوان سخنران کلیدی در "کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار" به تبین و تحلیل سبک رهبری، رضایت شغلی و اعتماد به عنوان مؤلفه‌های رهبری تحول‌گراپرداخت.

همین گزارش حاکی است: این کنفرانس از سوی دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: کنفرانس ، ملی ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.