دبیر علمی سمینار وکارگاه سونوگرافی در بلوکهای عصبی خبر داد

کامل‌ترین و پر مراجعه‌ترین کلینیکهای درد کشور در یکی از بیمارستای دولتی تهران

مسوول کلینیک درد بیمارستان اختر ضمن اعلام برگزاری دومین سمینار بلوک اعصاب محیطی با هدایت سونوگرافی ششم و هفتم آذرماه در بیمارستان اختر گفت: در حال حاضر کلینیک درد بیمارستان اختر از مراکز درمانی دانشگاه است و یکی از کامل‌ترین و پر مراجعه‌ترین کلینیکهای درد کشور است.

دکتر مسعود هاشمی دبیر علمی سمینار و کارگاه سونوگرافی در بلوکهای عصبی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی این سمینار بحث آموزش بهتر سونوگرافی بر‌ای فلوشیپ‌های درد و متخصصان بیهوشی است گفت: سونوگرافی به عنوان وسیله‌ای بی‌ضرر و با دقت بالا در درمان و تشخیص بیماری بکار می‌رود و انجام سونوگرافی در درمان و تشخصیص بسیاری از بیماری‌ها موثر است و در آینده‌ای نه چندان دور باید دستگاه سونوگرافی همانند گوشی پزشکی برای دانشجویان رشته‌های پزشکی قابل دسترس باشد و لازم است تمامی دانشجویان پزشکی با کاربرد آن آشنا باشند. 

وی افزود: انجام سونوگرافی، امنیت درمان را بالا‌تر می‌برد و ریسک بیماران را به حداقل می‌رساند و کسانی که در حوزه درد فعالیت می‌کنند لازم است کارهای مربوط به کنترل درد را با سونوگرافی انجام دهند. 

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های دوره فوق تخصصی درد‌شناسی در ایران گفت: در گذشته بسیاری از درمانهای کنترل درد بصورت سنتی، چشم بسته و یا با سی تی اسکن و یا فلوروسکوپی انجام می‌شد و انجام این نوع جراحی‌ها بصورت چشم بسته، آسیب فراوانی به بیماران می‌رساند و احتمال آسیب به شریان عروق و عصب وجود داشت. در انجام فلوروسکوپی و سی تی اسکن نیز صرف نظر از صرف هزینه و زمان فراوان، عارضه‌های ناشی از اشعه برای بیماران وجود داشت؛ در 
حال حاضر انجام سونوگرافی بسیاری از این مشکلات را مرتفع کرده است و همچنین عوارض به بافت خاص و عناصر حیاتی را به حداقل رسانده است.

وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که این سمینار بین المللی با هدایت سونوگرافی، زیر نظر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کلینیک درد بیمارستان اختر، انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران و سایر انجمن‌های مرتبط با درد در کشورمان برگزارمی شود، افزود: میهمانان و مدرسانی از کشور امریکا، آلمان و هندوستان به ارائه آخرین دستاورد‌ها و پژوهشهای علمی در این حوزه می‌پردازند. 

دکترهاشمی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را پیشگام در برگزاری این قبیل سمینار‌ها عنوان کرد که می‌تواند سطح علمی و کیفی دانش را ارتقا دهد و گفت: در حال حاضر کلینیک درد بیمارستان اختر از مراکز درمانی دانشگاه است و یکی از کامل‌ترین و پر مراجعه‌ترین کلینیکهای درد کشور است. 

مسئول کلینیک درد بیمارستان اختر همچنین از برگزاری کارگاه عملی و ویدئو کنفرانس در این سمینار خبر داد و گفت: در این کارگاه عمل جراحی به صورت زنده توسط اساتید انجام می‌شود و همزمان به صورت ویدئو کنفرانس برای جراحان و متخصصان شرکت کننده پخش می‌شود و در بخش عملی این سمینار آزمایشات بر روی مدل با نظارت اساتید توسط شرکت کنندگان انجام می‌شود. 

گفتنی است، این سمینار دو روزه که ششم و هفتم آذرماه در بیمارستان اختر برگزارمی شود دارای ۱۰ امتیاز بازآموزی برای تمامی مشمولان آموزش مداوم است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار