برای درمان فشار خونتان غذاهای پرچرب بخورید!

مطالعات اخیر محققان نشان می دهد که افزایش سطح مصرف چربی های اشباع شده در رژیم غذایی چربی خون را افزایش نمی دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، بنابر گفته های پروفسور جف ولک، سرپرست این تحقیقات، بر خلاف تصور مردم، مصرف زیاد کربوهیدرات ها میتواند باعث بروز بیماری های قلبی و متابولیکی شود با این حال افزایش مقدار کربوهیدرات ها در رژیم غذایی اسید های چرب خون را افزایش داده و میتواند باعث ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی شود. 

بنا بر این گزارش برای رسیدن به نقطه مطلوب در مصرف مواد غذایی، باید غذاهای حاوی چربی های اشباع شده مانند گوشت گاو، تخم مرغ، محصولات لبنی با چربی بالا کمتر مصرف شوند.
محققان این پروژه می گویند: اغلب مردم در تشخیص چربی های اشباع شده، اشتباه می کنند.

در این آزمایش 16 بزرگسال در 6 رژیم غذایی 3 هفته ای که هر کدام شامل 2 هزار و 500 کالری و حدود 130 گرم پروتئین  می شد، شرکت داشتند. در این آزمایش مشخص شد، میزان کربوهیدرات افراد با کاهش مصرف چربی ها و اسید چرب افزایش می یابد. که این میتواند باعث بروز برخی بیماری های متابولیک شود.

ولک می گوید که بهتر است تنظیم رژیم غذایی با توجه به راهنمایی های متخصصان صورت گیرد.
مطالعات اندازه گیری چربی های اشباع شده در خون برای نشان دادن خطر بیماری های قلبی انجام می شود اما این روشی علمی و هوشمندانه نیست. بر این اساس بسیاری از چربی های اشباع شده در بدن شما چیز خوبی نیستند.

نویسندگان این مقاله ی علمی در پایان می گویند: افزایش سطح چربی های اشباع در پلاسمای خون خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بنابراین لازم است رابطه ی بین رژیم غذایی و چربی های اشباع پلاسمای خون را بهتر درک کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار