با طرح جلدی متفاوت؛

سه كتاب "راضیه تجار" منتشر شد

سه كتاب «محبوبه صبح»، «بانوی آبی ها» و «هفت بند» به تازگی و با طرح جلدی متفاوت از سوی انتشارات سوره مهر به بازار كتاب عرضه شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «محبوبه صبح» عنوان داستانی از راضیه تجار است كه زندگی شهید «محبوبه دانش» را روایت می كند. محبوبه دانش، دختر هفده ساله انقلابی است كه در واقعه هفده شهریور شهید می‌شود.
 
تجار درباره چگونگی توصیف زندگی این شهید در داستانش اظهار كرد: بخشی از فضای این رمان برگرفته از واقعیت و بخشی تخیلی است كه در آن بیشتر با وفاداری به واقعیات زندگی این شهید، از ظرایف و عناصر داستانی در خلق موقعیت‌های داستانی بهره برده‌ام.

«محبوبه صبح» در 2500 نسخه و قیمت 7 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

«بانوی آبی ها» نیز عنوان كتاب دیگری از راضیه تجار است كه چاپ دوم آن به تازگی در 2500 نسخه و قیمت 7 هزار و 900 تومان منتشر شده است.

این اثر نیز در بر گیرنده زندگی نامه داستانی خلبان شهلا ده بزرگی اولین زن خلبان ایران است.

چاپ چهارم مجموعه داستان «هفت بند» نیز در 2500 نسخه و قیمت 8 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این كتاب در برگیرنده داستان های كوتاهی با عناوینی همچون «تصویرهای شكسته»، «قاب انتظار»، «هفت بند»، «هودج»، «از ستاره تا ستارگان»، «طلوع» و «سفر به ریشه ها» است و تجار در این داستان ها مضامینی چون قصه پسركى كه بزرگ‌ترین تكه آینه شكسته ‌اى را روى دوچرخه‌اش ‏نصب مى‌كند و در شهر به گروهى از رزمندگان می‌رسد كه عازم جبهه‏ هستند...، تفال همسر اسیر ایرانى در سر سفره هفت‌سین نوروز، واگویه‏‌هاى همسر رزمنده‏ اى عكاس با چوب‏دستى وى كه هفت‌بند دارد، رویت فرشتگان بر بالین یك مجروح توسط همسر وى، قصه‏ دو برادر با نام افشین و تكین، فرزند سرهنگ قدیمى ارتش كه به‏ جاى خارج، عازم جبهه می‌شوند، ازدواج معلم یك روستا و اعزام به جبهه و نگرانی‌هاى همسرش و ... را روایت می‌كند. 

كتاب های راضیه تجار در قالب مجموعه ای با طراحی جلد مسعود طاهری عرضه شده است كه استفاده از پارچه و نقش و نگارهای چادرنماز، حال و هوایی تازه و در عین حال ارزشی و سنتی به این آثار داده است.

راضیه تجار متولد 1326 و فارغ التحصیل رشته روان شناسی است. او در عرصه  داستان نویسی چهره ای شناخته شده و فعال است. تجار همچنین نویسنده زن برگزیده ادبیات دفاع مقدس از سوی حوزه هنری شناخته شده است. از آثار او می توان به نرگس ها، زن شیشه ای، سفر به ریشه ها، شعله و شب، كوچه اقاقیا، جای خالی آفتابگردان ها، آرام شب به خیر، گمان مبر شعله بمیرد، از خاك تا افلاك و ستاره و من اشاره كرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار