زبان علمی برترین گفتار برای علوم + تصاویر

زبان علمی به عنوانی گفتاری مشخص برای علوم مختلف بکار گرفته می شود تا به کمک آن بتوان اصول علمی را با زبانی واحد تدوین کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،‌ علم نه از آن جهت که واقعیت دارد قدرتمند است، بلکه به سبب آنکه قدرتمند است، واقعیت دارد لذا رسیدن به این نتیجه آسان است که سهم بزرگی از مشکلات اجتماعی ما ریشه در فقر فرهنگ علمی دارد.




بنابراین بهتر است از تمامی امکانات موجود به منظور علاقمندی عموم به علم استفاده نمود.

یاد گیری اصول علمی سه نتیجه مشخص دارد: علاقمندی شخص به موضوعاتی که با این اصول درگیرند. ایجاد پرسش و انگیزه برای تفکر هنگام قرار دادن مشاهدات و اطلاعات در چارچوب این اصول. تفکر تحلیلی و ابداع و اختراع.

مشاهدات صرف و پراکنده منجر به تفکر و تحلیل و در نتیجه نظریه علمی نخواهد شد، به همین ترتیب صرف دریافت اطلاعات علمی نیز هیچ کمکی به تفکر تحلیلی و فراگیری علم نخواهد کرد.

شما باید از تخیلات فیلسوفانه خود بهره بگیرید تا مشاهدات و اطلاعات به صورت سیستماتیک در مغزتان مورد تحلیل قرار گیرد. در فرآیندآموزش و در طول راه، هرگونه اشتباه و خطا نیز مجاز است. اصول علمی، تخیلات شما را به سوی چارچوب علم می کشاند و اینگونه است که به تدریج شما با علم و زبان علم آشنا می شوید.



فواید یادگیری زبان علم:
 
1- از بین بردن مشکلات فانتزی: ممکن بسیاری از ما ندانیم که درصد زیادی از مشکلات ما واقعی و فیزیکی نیست، بلکه از ذهن سرچشمه گرفته و روانی و فانتزی است. آشنایی با علم، ذهن را منسجم کرده و قدرت تفکر را برای درک واقعیت و درنتیجه واقع بینی بالا می برد. نتیجه آن خلاصی ذهن از مشکلات فانتزی و تمرکز بر روی نوع واقعی آن است.

2- انعطاف بخشیدن به ذهن: به دلیل قوی بودن حافظه کودکی، آدمی باورها، حساسیتها، خرافات و تعصباتی را که در کودکی به غلط به او آموزش داده اند (از صفات منجمد شده مانند خساست گرفته تا مشکلات خاله زنکی، انواع خرافات و باورهای گاها غلط ایدئولوژیکی و …) تا آخر عمر به دوش می کشد. علاقه به علم فرآیند انعطاف ذهن برای رهایی از اینهاست. وقتی شخص می فهمد که حتی بدیهی ترین موضوعات همچون هندسه اقلیدسی و یکنواخت بودن زمان مردود می شوند.

3- کار کشیدن از مغز و جوان نگه داشتن آن که تفکر حتی به اندازه یک تحرک ملایم کالری می سوزاند.

4- جایگاه احساس معلوم می شود و آدمی با احساسات خود برای سرنوشت خود تصمیم نمی گیرد.

5- مهمترین فایده علم ، استفاده از آن در زندگی حرفه ای است چرا که دانایی توانایی است.







انتهای پیام/
برچسب ها: زبان علمی ، گفتار ، مغز ، فرهنگ ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار