وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان:

6.5 میلیون کودک افغان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

6.5 میلیون کودک افغان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "آمنه افضلی" سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی حقوق کودک گفت: 6.5 میلیون کودک آسیب پذیر در افغانستان زندگی می‌کنند و تنها 3.5 میلیون آنان تحت حمایت‎های اجتماعی قرار دارند.

افضلی گفت: بیشترین رقم کودکان آسیب‌پذیر را در افغانستان، کودکان یتیم، بی‎سرپرست، معلول، معتاد به مواد مخدر تشکیل می‎دهد.

بر اساس آمارهای وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، هم اکنون 1 میلیون و 900 هزار کودک در جاده‎های این کشور مشغول به کارند و از این میان، 1.2 میلیون آنان در مشاغل سخت کار می‌کنند.

طبق گزارش وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، 60.5 درصد کودکان این کشور با مشکل کمبود مواد غذایی، 33.8 درصد با کمبود وزن و بیش از40 درصد آنان با مشکل کوتاه بودن قد مواجه هستند.

در همین حال، افضلی از طرح و ترتیب برنامه‎ها و قوانین جدیدی برای حمایت از کودکان افغانستان خبر داد و از دولت این کشور خواست که توجه بیشتری به وضعیت کودکان داشته و بودجه مشخصی برای بهبود وضعیت کودکان اختصاص دهد.

«عبدالعلی محمدی» مشاور حقوقی رئیس جمهور افغانستان نیز که در این مراسم صحبت می‎کرد، گفت: حمایت از کودکان نیازمند یک برنامه جامع و کاراست و تأکید کرد که حمایت از کودکان افغان جز اولویت‎های کاری دولت وحدت ملی است.

این در حالی‎است که کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز از وضعیت کودکان در این کشور ابراز نگرانی کرده و تأکید کرده است که تاکنون کارهای انجام شده برای بهبود وضعیت کودکان به هیچ وجه کافی نبوده است.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.