رییس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران:

کتاب تعرفه سلامت مبنای صحیحی برای ارایه خدمت منصفانه به مردم است

دکتر محمد علی جوادی رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آثار مثبت و ارزشمند طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: کتاب تعرفه سلامت مبنای صحیحی برای ارایه خدمت منصفانه به مردم است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر جوادی، عدالت را یکی از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت علی (ع) برشمرد که باید در همه شئون یک جامعه اسلامی که پیرو آن حضرت است وجود داشته باشد و سلامت را نیز یکی از این زمینه ها عنوان کرد.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از زمانی که وارد حرفه پزشکی شدم همواره از عدم رعایت عدالت در این زمینه رنج بردم و شاهد بودم که بیماران ما به جز درد بیماری متحمل رنج های فراوانی می شدند و بیمارستانهای دولتی نمی توانستند از تمام ظرفیت خود برای درمان آنان استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه میان ارایه خدمت در بخش دولتی و خصوصی تفاوت فاحشی هم از نظر کیفیت رسیدگی به بیمار و از نظر کمیت و دستمزدهای پزشکان وجود داشت که باعث شده بود عده ای پا را فراتر از حد متعارف بگذارند و باعث نوعی بدنامی در حرفه مقدس پزشکی شده بود.

دکتر جوادی خاطرنشان کرد: همیشه دلم می خواست یک پزشک بتواند در بیمارستان دولتی یا خصوصی یک هزینه معقولی دریافت کند تا خدای ناخواسته میان این دو بیمار تفاوتی قایل نشود و کرامت انسانی بیمار همواره حفظ شود.

مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرای کتاب تعرفه سلامت را در تحقق و گسترش عدالت در جامعه پزشکی و مردم موثر خواند و خاطرنشان کرد: از آغاز طبابتم براساس کتاب ارزش گذاری خدمات کار کردم. گرچه در چند سال اخیر تعرفه های این کتاب به طور دقیق رعایت نمی شد اما خوشحالم که با به روز رسانی این تعرفه ها میتوانیم مبنای صحیحی برای ارایه خدمت منصفانه به مردم داشته باشیم.

این استاد برجسته دانشگاه با اشاره به این که در کتاب تعرفه سلامت تعرفه ها و دستمزدها به شکل معقولی دیده شده است خاطرنشان کرد در آغاز همه طرح ها اشکالاتی وجود دارد که امیدواریم در فرصت سه ماهه ای که وزارت بهداشت اعلام کرده با مشورت انجمن های مختلف مرتفع خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که این طرح به قوت ادامه پیدا کند و ما شاهد این باشیم که رابطه پزشک و بیمار فقط در راستای بهبود وضعیت سلامت بیمار باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار