اسماعیل‌نیا در نطق میان‌دستور:

اقتصاد مقاومتی مدیریت درست ذخایر انسانی و معدنی کشور است

نماینده کاشر، بردسکن و خلیل آباد گفت: ظرفیت‌هایی مانند نیروی انسانی، جوانان، نیروی کار فرهیخته، متخصصین پرقدرت، تمدن، معادن و کشاورزی‌مان ذخایری است که اگر درست مدیریت شود دیگر نیاز به صادرات نفت خام نداریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران محمد اسماعیل‌نیا نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس سوم آذر با اشاره به این که در آستانه 10 آذر  و سالروز شهادت مدرس پرافتخار و روز مجلس هستیم، گفت: امیدواریم راه مدرس، امام خمینی(ره) و ولایت را ادامه دهیم و امروز می‌خواهم نطق خود را با چندین سوال آغاز کنم.  
 
وی بیان داشت: اول این که اگر همین امروز گروه 1+5 به توافق برسند آیا مشکلاتمان حل می‌شود؟ یعنی دیگر بیکاری نخواهیم داشت؟ تولیدمان دیگر مشکلی نخواهد داشت.
 
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در ادامه تصریح کرد: این انتظاری که برخی‌ها القا کرده‌اند و جو روانی که ایجاد کرده‌اند اکنون از دولت و رئیس‌جمهور این سوال را دارم که آیا نظام نقدینگی ما این آمادگی را دارد که به تولید گره بخورد و افزایش درآمد ناخالص ملی را به وجود بیاورد؟
 
اسماعیل‌نیا گفت: آیا دستگاه‌های اجرایی اکنون در جهت جذب سرمایه سرعت کافی را دارند؟ آیا واقعا مطلب جهاد اقتصادی را که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که نیازمند عزم ملی است چند درصد به آن رسیده‌ایم.
 
وی با تاکید براینکه با توجه به این که در هفته بسیج هستیم به آن‌ها افتخار می‌کنم،  اظهار داشت: این هفته بسیجی را که گرامی می‌داریم و دفاع مقدسی که هم چنان آن را یادآوری می‌کنیم که از افتخارات و سرمایه‌های این نظام است را استفاده می‌کنیم ما در شرایطی که هستیم از شرایطی که در شلمچه داشتیم بدتر است.
 
نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در ادامه افزود: چرا قدر انگیزه‌های جهادی نمی‌دانیم و آن‌ها را در مدیریت دخالت نمی‌دهیم و چند درصد از دستگاه‌های اجرایی ما مدیریت بسیجی و جهادی دارند من نمی‌خواهم همه را زیر سوال ببرم زیرا یک سری از افراد دارند خودکشی می‌کنند و مخلصانه کار می‌کنند و بعضی‌ها نیز در برخی مسائل به صورت ناسالم کار می‌کنند و سد سرمایه‌گذارها در کارها شده‌اند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بیان داشت: آیا در این شرایط ما چند برابر این رشد اقتصادی می‌توانیم داشته باشیم که نداریم و تمامی این مسائل را برای شما با مصداق می‌گویم.
 
وی اداه داد: ما دو و نیم برابر انرژی خورشیدی را نسبت به کشورهای اروپایی و هم چنین کشورهایی که در آلپ مستقر هستند داریم و ما اگر از انرژی خورشیدی استفاده کنیم دیگر نیاز نیست که آنقدر هزینه کنیم تا انرژی را به مناطق کوهستانی ببریم و هم چنین نیاز نیست که برق مان را با استفاده از چندین کیلومتر مکعب آب تولید کنیم.  
 
اسماعیل‌نیا اظهار داشت: این مطالب همان بحث اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ظرفیت‌های بی‌شماری در کشور داریم مانند نیروی انسانی، جوانان، نیروی کار فرهیخته، متخصصین پرقدرت، تمدن، معادن و کشاورزی‌مان ذخایری است که اگر درست مدیریت شود دیگر نیاز به صادرات نفت خام نداریم.  
 
نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد بیان داشت: کشاورزهای نمونه ما که قهرمان تولید هستند و اکنون 5 تا 10 برابر متوسط تولید برداشت می‌کنند در صورتی که تنها برداشت زعفران سه کیلوست اما 30 کیلو برداشت می‌کنند و این یعنی بالای 100 میلیون سود در هکتار.  
 
اسماعیل‌نیا در ادامه افزود: هر جا ما مشکلی داشتیم به سراغ مردم رفته‌ایم و چرا اکنون این مسائل مدیریت نمی‌شود تا این فاصله‌ها برداشته شود؟ شرایط کشور برای تمامی کشاورزان به یک گونه است اما میزان برداشت یک کشاورزر نمونه با شخص دیگر کاملا متمایز است پس باید در کشاورزی یک طرح تحول با استراتژی پرقدرت بنویسیم تا بقیه کشاورزان نیز متحول شوند.  
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اکنون در غفلتی هستیم که با واردات بی‌رویه برخی محصولات کشاورزی کشاورزان را دچار مشکل کرده‌ایم که این مسئله را به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌ایم.  
 
نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم با ایجاد گلخانه، فرودگاه، تولیدات کشاورزی خود را به طور مستقیم به روسیه بفرستیم و خلایی را که اروپا ایجاد کرده با مدیریت درست جبران و هدایت کنیم و سفیر آن جا نیز که یکی از نمایندگان مجلس بوده همکاری‌های لازم را با ما خواهد داشت. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: کمیسیون ، اقتصادی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار