حجت‌الاسلام پورمحمدی در جمع خبرنگاران:

استرداد ۱۰ زندانی ایرانی از قطر/ تبادل دانشجویان دو کشور در دستور کار قرار دارد

وزیر دادگستری با بیان اینکه توافقات قضایی مطلوبی با قطر داشته‌ایم، گفت: قرار است ۱۰ نفر از زندانیان ایرانی محکوم به حبس در قطر به کشورمان مسترد شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی پورمحمدی» صبح امروز در دیدار با رئیس دستگاه قضایی قطر که در ساختمان وزارت دادگستری انجام شد، در جمع خبرنگاران در ارتباط با جزئیات جلسه‌ اظهار داشت: در این جلسه بیان کردیم که وضعی که در امت اسلامی وجود دارد وضع ناگواری است و ما با این همه توانایی، سرمایه انسانی، امکانات، قدرت نرم(قرآن و معارف) درست نیست که متهم به خونریزی و آدمکشی شویم.  
 
وی ادامه داد: ما از این امکانات درست استفاده نمی‌کنیم، به طوری که امت اسلامی درگیر جنگ و آدمکشی و خشونت است و این برای اسلام که دین مودت و کمال است، مطلوب نیست، بنابراین بیایید به صلح و همزیستی در امت اسلامی کمک کنیم.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: خوشبختانه رئیس جمهور ما در سال گذشته در سازمان ملل طرح مبارزه با افراطی‌گری و خشونت را مطرح کردند و رئیس دستگاه قضایی قطر نیز بیان کرد؛ ما نیز در این زمینه طرح‌هایی داریم.  
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: رئیس دستگاه قضایی قطر در این جلسه بیان کرد که انقلاب اسلامی ایران دستاورد بزرگی و جایگاه بزرگی برای کشورمان است، چرا که همه انقلاب‌ها با شکست مواجه شدند و رهبران خود را کنار گذاشته‌اند و دچار دیکتاتوری شده‌اند و شما به این مصیبت گرفتار نشده‌اید و این برای ما بسیار ارزشمند است.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی افزود: رئیس دستگاه قضایی قطر اعتقاد داشت که اگر یک گشایش اقتصادی در ایران اتفاق بیفتد، رشد ایران بسیار سریع خواهد بود و این در حالی است که ما می‌خواهیم این رشد را در کنار همسایگانمان داشته باشیم.  
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه توافقات قضایی خوبی داشتیم و آن‌ها موافقت کردند بسیاری از زندانیان محبوس در آنجا را که محکومیت سنگینی داشتند به ایران برگردانند.
 
وزیر دادگستری با بیان اینکه درصددیم سطح همکاری‌ها گسترش پیدا کند، افزود: قرار است تبادل دانشجو داشته باشیم و دانشجویان قطر برای تحصیل در جرم‌شناسی و زبان فارسی به ایران بیایند.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه گفتمان درون اسلامی نیاز جوی جامعه اسلامی است، اظهار داشت: ما باید این گفتمان را تقویت کنیم و اکنون ما در مباحثات جهانی ۱+۵ حضور داریم و باید آن را به جاهای مطلوبی برسانیم.  
 
وی تصریح کرد: حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات سال گذشته یک پیام بزرگ به جهان داشت و این یک مردم سالاری عمیق مبتنی بر اصول اسلامی است.  
 
وزیر دادگستری در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر از محکومین ایرانی محبوس به حبس به ایران مسترد می‌شوند و ۲۰ نفر از افراد ایرانی ساکن در قطر که در آنجا بازداشت بودند، آزاد شدند و جرم این افراد مربوط به موادمخدر، تخلف از مقررات و ورود غیر قانونی بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار