قهرمان شنای ایران در گیلان در گذشت

امروز دوشنبه 3 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 1 صفر 1436 هجری قمری و 24 نوامبر 2014 میلادی است

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 90 سال پیش در چنین روزی با تصمیم دولت اجرای مسابقات ورزشی به صورت منظم در ایران آغاز شد این مسابقات در رشته‌های پرش، دو، کشتی باستانی، اسب دوانی، عبور از مانع با اسب،چوگان، شنا، شمشیر بازی، فوتبال و تنیس در مدیدان مشق سابق تهران برگزار می‌شد این میان در محل فعلی وزارت امور خارجه از شرق به خیابان فردوسی جنوبی، از جنوب به خیابان سپه و از غرب به موزه ایران باستان محدود شد.
 
67 سال پیش در چنین روزی باشگاه ورزشی ایرانیان مقیم ترکیه در استانبول به همت سجاد ساجدی با نام آتش تاسیس شد.
 
 58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز فرانسه هوشنگ سیما به عنوان سومی این مسابقات دست یافت و نام ایران را بر سر زبان‌ها انداخت.
 
 55 سال پیش در چنین روزی مسابقات و صحرا نوردی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران برگزار شد در پایان این مسابقات علی باغبان بانی از باشگاه  استقلال اول، درویش جلایی از باشگاه استقلال دوم و میرزا حیدری از دربان سوم شد.
 
47 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنای قهرمانی آلمان شرقی رونالدوماتس‌ شناگر 16 ساله  این کشور توانست چهارمین رکورد جهانی خود را به ثبت برساند او در ماده 200 متر کرار پشت با زمان 2 دقیقه و 7 ثانیه مسیر مسابقه را شنا کرد و رکورد پیشین جهان را که متعلق به چارلز هیکاکس‌ از انگلستان بود 5 دهم ثانیه بهبود بخشید.
 
 43 سال پیش در چنین روزی یوهانس وزنه بردار دسته میان سنگین سوئد و نفر سوم جهان در مسابقات جهانی 1971 در یک مسابقه داخلی در استهلکم‌ سوئد توانست با بلند کردن 206.500 گرم در حرکت دو ضرب، یک کیلو گرم بر رکورد جهانی این حرکت در این دسته بیفزاید رکورد پیشین جهان 205.500 گرم و متعلق به داوید ریگرت‌ از کشور شوروی بود.
 
33 سال پیش در چنین روزی سیزدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان ایران با شرکت 80 کشتی گیر از استان‌های آذربایجان غربی، زنجان ، کرمانشاه، لرستان، تهران، گیلان ، خراسان، آذربایجان شرقی و اصفهان در سالن سر پوشیده تختی تبریز برگزار شد و تیم تهران در هر دو رشته آزاد فرنگی به مقام قهرمانی دست یافت.
 
همچنین 33 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بسکتبال چین مقام نخست رقابت های بسکتبال قهرمانی آسیا را بدست آورد تیم ملی بسکتبال چین در مسابقه پایانی برابر تیم قدرتمند کره جنوبی با نتیجه  96 بر 64 به پیروزی دست یافت و یک شگفتی بزرگ حلق کرد.
تیم های ژاپن، فیلیپین و هند عنوان‌های سوم و چهارم را بدست آوردند تیم ملی بسکتبال ایران عنوان هشت این مسابقات را کسب کرد.
 
27 سال پیش در چنین روزی پیکارهای جو قهرمانی جهان در تالار ورزشی گروگا در شهر اسن آلمان غربی برگزار شد بهترین تیم‌های جودو جهان در این  مسابقات حضور داشتند که رقابت‌های بسیار دیدنی را برگزار کردند در پایان تیم ملی جودو ژاپن  با کسب 4 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز در گروه مردان قهرمان شد و تیم ملی جودو زنان چین نیز با کسب سه مدال طلا عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورده در سال 1370 در چنین روزی تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه‌اش در جام جهانی والیبال در ژاپن مقابل الجزایر سه بر صفر مغلوب شد.
 
 در سال 1372 در چنین روزی در پایان اولین دوره رقابت‌های والیبال جام اکو در پاکستان تیم ملی ایران به مقام قهرمانی رسید.
 
 در سال 1373 در چنین روزی قرعه کشی رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک 1996 آنتالیا در قاره آسیا در شره زوریخ‌ سوئیس انجام شد و طی آن تیم امید کشورمان با تیم‌های ترکمنستان و امارات هم گروه شد.
 
 در سال 1376 در چنین روزی در پایان رقابت‌های کشتی آزاد فرهنگی بازی‌های ورزشی غرب آسیا در تهران تیم کشورمان‌ در هر دو بخش به مقام قهرمانی رسید.
 
در سال 1378 در چنین روزی اسداله شیرازی قهرمان اسبق شنای ایران از پیشکسوتان این رشته ورزشی در استان گیلان در رشت انزلی دیده از جهان فرو بست وی در دهه سی خورشیدی رکورد دار مواد صد متر و 200 متر آزاد شنای ایران بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قهرمان ، شنا ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار