رئیس آزمایشگاه های مرجع سلامت سازمان غذا و دارو:

سلامت آب معدنی های موجود در بازار تأیید شد

دکتر رستگار با بیان اینکه بیش از 30 نوع آب معدنی و آشامیدنی در سطح بازار مورد بررسی قرار گرفتند گفت: نتایج این بررسی ها نشان داد که کلیه این آبهای آشامیدنی و معدنی سالم هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر رستگار رئیس آزمایشگاه های مرجع سلامت سازمان غذا و دارو امروز 3 آذر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص استفاده از ظروف یکبار مصرف گفت: در کشور ما به دلیل مراسم های زیاد مذهبی استفاده از ظروف یکبار مصرف زیاد است، باید توجه داشت که استفاده از ظروف یکبار مصرف با توجه به جنس و شرایطشان متفاوت است. به طوریکه برای مواد غذایی گرم چه جامد و چه مایع باید از ظروف کاغذی یا فوم اسفنجی استفاده شود، چرا که این مواد آلاینده های کمتری را به مواد غذایی گرم منتقل می کنند.

وی با اشاره به اینکه ظروف شفاف برای استفاده از مواد غذایی گرم به هیچ عنوان مناسب نیست ادامه داد: البته استفاده یک یا چند بار از این ظروف برای مواد غذایی گرم ایرادی ندارد ولی اگر فرد به طور مداوم از این ظروف استفاده کند و زمینه ابتلا به بیماری های آلرژی را داشته باشد، بعد از چند سال فرد درگیر بیماری های آلرژی می شود.

رستگار در پاسخ  به این سوال که آیا استانداردی برای تولید ظروف یکبار مصرف در کشور وجود دارد تصریح کرد: استانداردی در این خصوص وجود ندارد و تعیین استاندارد بر عهده سازمان استاندارد است البته باید ظروف یکبار مصرف آرم سازمان غذا و دارو و استاندارد را داشته باشند که در حال حاضر اکثریت ظروف این آرم را ندارند، بنابراین باید تولید ظروف استاندارد ساماندهی شود.

وی به بحث سلامت آب های معدنی اشاره و عنوان کرد: آب های بسته بندی موجود در بازار به دو دسته آب های معدنی و آب های آشامیدنی تقسیم می شوند، آبهای معدنی آبهایی هستند که از چشمه ها جمع آوری می شوند و آب های آشامیدنی آبهایی هستند که از رودخانه و یا آب شرب پر می شوند که کارخانه های تولید کننده آب های بطری آشامیدنی روی آبهای این نوع بطری ها از فرایند اوزون برای کاهش آلاینده ها و بار میکروبی استفاده می کنند و میزان املاح آب را هم بررسی می کنند تا در حد طبیعی باشند.

رستگار خاطر نشان کرد: طی جمع آوری بیش از 30 نوع آب آشامیدنی  و آب معدنی از سطح بازار و بررسی های آزمایشگاهی بر روی آنها نتایج نشان داده‌اند که تمام آبهای بسته بندی چه آشامیدنی و چه معدنی سالم هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار