نصب 18 دستگاه دوربین نظارت تصویری در منطقه 9

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 از نصب 18 دستگاه دوربین نظارت تصویری و همچنین نصب سیستم‌های هوشمند پخش اذان در پایانه‌های منطقه خبر داد.

فرزاد فرهادیان بابادی با اعلام این خبر در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اهمیت اقامه نماز در اول وقت و درراستای ترویج فریضه نماز، همچنین سهولت و راحتی شهروندان سیستم صوتی اذان گوی اتوماتیک در سامانه 10، پایانه‌های بوتان و شمشیری شرکت اتوبوسرانی نصب شد.

وی همچنین در ادامه از نصب 4 دوربین نظارت تصویری در بزرگراه فتح حد فاصل پل کن تا میدان فتح اشاره کرد و گفت: جهت نظارت بیشتر بر تردد خودروهای حمل و نقل عمومی و ارتقای کنترل مدیریت شهر بر تمام رویدادها و وقایع اثر گذار شهری همچنین استفاده از فناوری نوین نظارت تصویری در مدیریت معابر سطح شهر و کنترل ترافیک شهری نسبت به نصب این دوربین‌ها اقدام شد و در حال حاضر در سطح منطقه9 ، 18 دستگاه دوربین نظارت تصویری 8  دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت و عبور از چراغ قرمز نصب شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و استفاده از خدمات عمومی، ساماندهی خطوط سامانه اتوبوس‌های تندرو 2و1 صورت گرفت.

وی به خطوط اتوبوسرانی در منطقه 9 اشاره کرد و گفت: 5 خط اثلی با 102 دستگاه سازمان در حال خدمات رسانی به شهروندان است که 13خط اتوبوسرانی به صورت عبوری از منطقه می‌گذرد و 8 خط از شهرک های اقماری وارد منطقه می‌شود.

فرهادیان یکی از مهمترین اقدامات در حوزه اتوبوسرای را زمانبندی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه اتوبوسرانی بحث زمانبندی است یعنی شهروند بداند که در چه زمانی که اتوبوس وارد ایستگاه می‌شود و ماشین نیز جهت برداشت مسافر آگاهی داشته باشد.

با انجام طرح زمانبندی استقبال از سیستم حمل و نقل در منطقه افزایش یافت که برداشت مسافر از 550 هزار در سال گذشته به یک میلیون و 50 هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: در واحد اتوبوسرانی با پیگیری های مستقر نسبت به عدم پارک اتوبوس‌های بخش خصوصی در حاشیه خیابانها و انتقال به توقف‌گاه های شرکت واحد و پارکینگ‌های عمومی با اعمال قانون توسط گشتهای اتوبوسرانی بصورت مشترک با راهور بصورت مستمر داشته‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 9 تصریح کرد: در خصوص دیگر اقدامات این اداره اقدامات خوبی از لحاظ فیزیکی در پایانه‌ها انجام شده که می‌توان از آن جمله‌ می‌توان به احداث نمازخانه و نصب سیستم‌های هوشمند پخش اذان در پایانه‌ها، ایجاد فضای سبز با وسعت هزار متر در توقفگاه سامانه 10 احداث سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های سطح منطقه و نوسازی و تجهیز کامل ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی سطح منطقه نیز از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی به تجهیز سیستم روشنایی پایانه تاکسیرانی شمشیری اشاره کرد و گفت: جهت ایجاد امنیت و سهولت شهروندان پایانه تاکسیرانی شمشیری به سیستم روشنایی تجهیز شد که در همین راستا به نصب 72 پایه مهتابی در سکوها و نصب 7 عدد پروژکتور حدفاصل سکوها اقدام شده است.

فرهادیان در پایان خاطر نشان کرد: باید شرایط سیستم حمل و نقل به شکلی فراهم کنیم که شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق و ترغیب شوند زیرا تنها راه برون رفت از ترافیک و آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار