هارونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ساخت دستگاه خم‌کاری به روش گرم در صنایع نفت و گاز

هارونی از ساخت دستگاه خم‌کاری به روش گرم در صنایع نفت و گاز و صنایع فولادی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با ساخت آن حدود 50 درصد صرف جویی ارزی در کشور شده است.

سعید هارونی سازنده دستگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص این دستگاه اظهار داشت: دستگاه خم‌کاری به روش گرم است که در حقیقت انواع لوله تا سایز 36 اینچ با ضخامت را که مورد استفاده برای انتقال خطوط مختلف نفت وگاز و پتروشیمی همچنین در نیروگاهها و صنایع فولاد تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت این دستگاه 18 ماه طول کشیده است گفت: برای ساخت این دستگاه حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده که با اجرای آن 50 درصد صرفه جویی ارزی شده است.

هارونی تاکید کرد: دستگاه خم‌کاری به روش گرم برای نخستین بار در کشور ساخته شده مشابه این دستگاه در کشورهای آسیایی، عربستان، چین مورد استفاده قرار می گیرد.

سازنده این دستگاه یادآور شد: در صورت حمایت دولت و مسئولان قرار است با این دستگاه در کشور بومی سازی شود هنوز درخواستی در این زمینه ارائه نشده است.

گفتنی است شرکت (اسپادکو) بزرگترین تولید کننده elbowاز لوله فلزی از سایز7 اینچ تا 73 اینچ در خاورمیانه است که بسیاری از نیازهای داخل ایران در صنعت نفت وگاز رابرآورده ساخته و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است دستگاهی که با آنelbow  تولید می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار