سرنگ‌هایی که پس از یکبار تزریق تیز نیست

این سرنگ‌های جدید با جذب مایع میان بافتی می‌تواند اطلاعات بیشماری را از فرد ارائه کند بدون اینکه حتی یک قطره خون از وی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بسیاری از کارکنان مراکز خدمات درمانی در سراسر دنیا که برای تزریق دارو یا گرفتن نمونه‌ی خون بیماران از سرنگ‌های رایج استفاده می کنند به همین دلیل در خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله هپاتیت سی هستند.

چرا که ممکن است سر سوزن سرنگ به دست یا پوست برخورد کند و راه مقابله با این مسئله سرنگی است که فقط یک بار وارد پوست فرد شود و به این ترتیب امکان انتقال بیماری به افراد دیگر از بین می رود.

پژوهشگران دانشگاه کوینز ایرلند شمالی بر روی کار روی همین پروژه هستند، یعنی ساخت نوعی سرنگ که مانند چسب زخم است و شامل صدها سرنگ بسیار ریز و میکروسکوپی است که بعد از تماس با مایعات بدن فرد نرم می‌شوند.

پروفسور دارلی مدیر ارشد این پژوهش گفت: این سرنگ مثل نوعی چسب زخم است که 361 سوزن بسیار ریز و میکروسکوپی در آن قرار دارد.

با یک فشار کوچک این چسب را روی بدن فرد قرار داده و او هیچ دردی احساس نمی‌کند چرا که این سوزن‌ها آنقدر عمیق وارد بدن نمی‌شوند که به عصب یا رگ‌های خون برسند.

گفتنی است؛ سالانه بیش از 200 میلیون نفر در جهان بر اثر برخورد سوزن در مراکز درمانی با پوستشان دچار خراشیدگی یا زخم شده و احتمال ابتلا به اچ ای وی و هپاتیت وجود دارد که استفاده از این سرنگ‌ها می تواند این موارد را به طور فزاینده‌ای کاهش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار