بی بی سی: اشتهای بسیار زیاد شرکت‌های بزرگ برای تجارت با ایران

شبکه بی بی سی تاکید کرد برداشته شدن تحریمها سیلی از تجّار خارجی را به ایران سرازیر می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، "مارک لابل" خبرنگار این شبکه درباره تاثیر توافق هسته ای جامع با ایران بر تجارت این کشور با کشورهای جهان گفت این مسئله تاثیر زیادی بر منافع شرکتها در دبی دارد زیرا به علل مختلف از جمله نزدیکی  ایران به دبی و حضور جمعیت بزرگی از ایرانیهای مقیم در دبی در کار تجارت با ایران و سفر هیئت تجاری دبی به ایران همانند سفر دیگر هیئتهای تجاری از سراسر جهان به ویژه اروپا به ایران و نوع قراردادهایی که ما از هم اکنون درباره آنها می شنویم، توافقنامه جامع هسته ای با ایران اهمیت به سزایی برای شرکتها دارد.

در آخرین کنفرانس نفت و گازی که در دبی برگزار شد، بسیاری از مدیران شرکتهای بزرگ نفت و گاز جهان علاقه بسیار زیادی نشان می دادند که می خواهند به محض اینکه تحریمها برداشته شد، وارد بازار ایران شوند. البته به علت وجود تحریمهایی که علیه ایران وضع شده است، بسیاری از این شرکتها نتوانسته اند در ایران فعالیت کنند. 

برای مثال شرکت بوئینگ با مجوز دولت آمریکا و بر اساس طرح مشترک اقدام توانسته است تا حدودی با شرکتهای هواپیمایی ایرانی همکاری کند. تحریم شرکت بوئینگ  برقرار بوده است. گرچه همکاری بوئینگ با هواپیمایی ایران هنوز بسیار محدود است اما همین خود نشان می دهد شرکتهای بزرگ تا چه حد تمایل دارند با ایران همکاری کنند. شرکت ایرباس نیز جلو آمده است و همکاری خود را به شکلی محدود شروع کرده است. همچنین صادرات آلمان به ایران در هشت ماه گذشته سی و سه درصد افزایش داشته است که خبری خوب برای اقتصاد آلمان است. همچنین کارخانه فرآوری و استحصال طلا نیز در ایران راه اندازی شده است. همچنین صادرات دام زنده از استرالیا به ایران نیز شروع شده است.

 همه اینها نشان می‌دهد اشتهای بسیار زیادی برای تجارت با ایران وجود دارد. اگر تحریمهای بیشتری لغو شود می‌توان انتظار داشت حجم انبوهی از تجارت به ایران سرازیر شود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار