بیماری سراغ این افراد نمی‌آید

مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه می‌گوید: افرادی که روش‌های خودمراقبتی را در همه ابعاد انجام می‌دهند‌ تا بیش از ۹۰ درصد در برابر ابتلا به انواع بیماری‌ها و آسیب‌ها ایمن می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،دکتر حسین بیگلری به مناسبت هفته جهانی "خود مراقبتی" (27 آبان تا 3 آذر)  گفت :خودمراقبتی را بکار بردن روش‌هایی دانست که می‌تواند افراد را در برابر بسیاری از عوامل بیماری زا و آسیب‌های مختلف محافظت کند.

بیگلری داشتن رژیم غذایی مناسب که در آن نمک، شکر و چربی به میزان کمی استفاده شود و نیز تحرک کافی را مهم ترین روش‌های خودمراقبتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همچنین افراد می‌توانند با پرهیز از استعمال دخانیات، مصرف سبزیجات، میوه‌ها و لبنیات کم چرب، کنترل فشار خون، کنترل وزن و خودداری از مصرف خودسرانه دارو تا حد زیادی خود را برابر بسیاری بیماری‌ها و آسیب‌ها محافظت کنند.

این مقام مسئول همچنین پرهیز از رفتارهای پر خطر در زمینه روابط جنسی و نیز رعایت موارد ایمنی در محیط کار و رانندگی را از جمله روش‌های موثر در خودمراقبتی عنوان کرد.

بیگلری خودمراقبتی را در بیش از 75 درصد موارد ضامن ارتقاء سلامت جامعه دانست و اظهار کرد: چنانچه همه ابعاد خودمراقبتی به طور کامل رعایت شود تا بیش از 90 درصد نیز می‌توان سلامت جامعه را با آن تضمین کرد.

مسئول پیشگیری از بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه خودمراقبتی یکی از فاکتورهای مهم در تامین سلامت انسان به شمار می‌رود، اظهار کرد: یک بعد خودمراقبتی ابعاد بهداشتی و پیشگیری از بیماری است که از جمله آن می‌توان اجرای طرح‌های واکسیناسیون را متذکر شد.

وی به تاثیر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ خودمراقبتی در جامعه تاکید و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند رفتارهای ساده خودمراقبتی را به جامعه آموزش داده و تا حد زیادی بار سنگین درمان را از روی دوش مردم و مسئولین بردارند.

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار