مروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بحران آب با صرفه‌جویی 10 درصدی در بخش کشاورزی حل شدنی است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی و افزایش بهره‌وری می‌توان با وضع موجود همین میزان تولید را داشته باشیم.

مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: مجلس با جدیت طرح‌های مختلف بهره‌برداری مناسب از منابع آبی را پیگیری می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه دولت باید مدیریت منابع آب را با جدیت پیگیری کند افزود: در این زمینه برای خروج از بحران کم‌آبی مردم نیز باید همکاری کنند.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با صرفه‌جویی 10 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی و افزایش بهره‌وری می‌توان با وضع موجود همین میزان تولید را داشته باشیم.
 
مروی با بیان اینکه در زمینه مدیریت منابع آب تصمیم‌ها از ابتدا درست نبوده افزود: در تمام دنیا برای آبیاری بخش کشاورزی از آب سطحی استفاده می‌کنند در حالی که این موضوع در کشور ما به عکس صورت گرفته و بیشتر از منابع زیرزمینی به منظور آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده شده است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: هنوز هم دیر نشده و باید جلوی روش‌های اشتباه را بگیریم.
 
وی در پایان تأکید کرد: 60 درصد آب استحصالی در منطقه خلیج فارس از آب‌های شور است که در این زمینه نیز چندان پرقدرت عمل نکرده‌ایم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، صرفه جویی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار