آژانس: ایران اقدامات بیشتری برای پایبندی به توافق موقت هسته‌ای انجام داده است

گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد ایران اقدامات بیشتری برای پایبندی به توافق موقت هسته‌ای انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد ایران ذخایر اورانیوم با غنای پایین خود را بر اساس توافق موقت هسته‌ای با کشورهای قدرتمند کاهش داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید تهران از توافق موقت که نوامبر گذاشته بین تهران و گروه ۱+۵ امضا شد تبعیت کرده است.

آژانس این گزارش را روز دوشنبه (۳ آذر) چند ساعت پس از پایان مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی در وین، پایتخت اتریش منتشر کرد.

در این گزارش محرمانه که خبرگزاری رویترز نسخه‌ای از آن را به دست آورد آمده است ایران ذخایر اوارنیوم با غنای پایین خود را کاهش داده و گام‌هایی را در راستای توافق اولیه برداشته است.

این در حالی است که ایران همیشه برای رفع ابهام‌‌ها درباره برنامه هسته‌ای خود حسن نیت نشان داده و تاسیسات هسته‌ای این کشور تحت نظارت بازرسان آژانس است.

ایران و گروه ۱+۵ روز دوشنبه با پایان ضرب‌‌الاجل سوم آذر نتواتنستد به توافق جامع هسته‌ای دست یابند اما توافق موقت ژنو را برای ادامه مذاکرات و دستیابی به توافق نهایی تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴ تمدید کرده‌اند.

بر اساس توافق موقت ژنو موسوم به "طرح اقدام مشترک" که دو طرف آن را نوامبر ۲۰۱۳ امضا کردند، هدف از دست یافتن به یک توافق جامع کسب اطمینان از صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و رفع تحریم‌هایی است که غرب به بهانه برنامه هسته‌ای بر ایران تحمیل کرده است.

تهران همواره گفته است برنامه انرژی هسته‌ای ایران برای اهداف صلح‌آمیز از جمله تولید برق و رادیو ایزوتوپ‌ها برای یک میلیون بیمار سرطانی این کشور است.


انتهای پیام/



برچسب ها: آژانس ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار