کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

رشد بازار سرمایه در گرو ورود نقدینگی

ثابت گفت: افزایش حجم معاملات نشان می‌دهد که نقدینگی در بازار سرمایه افزایش یافته و این امر باعث رشد حجم معاملات خواهد شد.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص پیش‌بینی روند آتی بازار سرمایه بیان کرد: پیش‌بینی‌ها در حال حاضر دچار مشکل شده است و یک سری مؤلفه‌های تأثیرگذار بر روند پیش‌بینی بازار سرمایه اثرگذار خواهند بود.
 
وی افزود: شنبه هفته جاری بازار در نیمه کانال 75 هزار واحدی بود و در چهارشنبه پایان هفته نیز رقم با حدودی کاهش بر روی همین کانال متوقف شده است.
 
ثابت با اشاره به روند منفی بازار سرمایه توضیح داد: در چهارشنبه آخر هفته بازار با روند منفی کار خود را به پایان رساند و این روند منفی را می‌توان در نتایج مسائل اقتصادی خارج از بورس جستجو کرد و تا زمان مشخص شدن این موضوع تشنج در بازار سرمایه وجود خواهد داشت.
 
کارشناس بازار سرمایه در این باره ادامه داد: به دلیل مسائل اقتصادی خارج از بورس سرمایه‌گذاران با تردید نسبت به بازار سرمایه مواجه شدند و این عامل موجب شده تا سرمایه‌گذاران تصمیم به نقد کردن قسمتی از سرمایه خود نمایند.
 
ثابت در خصوص میزان نقدینگی در بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به افزایش حجم معاملات مشخص می‌شود که نقدینگی در بازار سرمایه افزایش یافته و این امر باعث رشد در معاملات خواهد شد.
 
وی درباره روند کنونی بازار سرمایه با توجه به دو ماهه اخیر گفت: وضعیت بازار سرمایه نسبت به دو ماه گذشته روند مثبتی داشته و حجم معاملات افزایش یافته است.
 
ثابت در این باره ادامه داد: وضعیت معامله در بازار سرمایه بهتر شده است و در حال حاضر تقریبا حجم معاملات از زیر یک میلیارد تومان به بالای سه میلیارد تومان رسیده است.
 
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد یک ماهه اخیر بازار بورس توضیح داد: روند بازار سرمایه در حال حاضر رو به رشد بوده و بازار در حال ترمیم افت‌ ماه‌های اخیر بوده  و توانسته تا حدودی این ریزش‌ها را جبران نماید.
 
وی در مورد شرایط بازار سرمایه در آینده تصریح کرد: بازار سرمایه در انتظار به نتیجه رسیدن مسائل اقتصادی خارج از بورس خواهد بود و با عملکرد مثبت این مسائل نتیجه آن در بازار بورس به خوبی نمایان خواهد شد.
 
کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: امیدواریم ماحصل این مسائل اقتصادی خارج از بورس برای بازار سرمایه پربار و نتیجه‌بخش باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سرمایه ، بورس ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار