دهقانی در سازمان ملل؛

سازمان ملل پس از 66 سال هنوز با تداوم تجاوزات صهیونیست‌ها، از حل بحران فلسطین عاجز است

سفير و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: مساله فلسطين به علت تداوم سياست‌هی غيرقانونی و عملكرد‌ رژيم اشغالگر، وضعيت بدتری نيز پيدا كرده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین دهقاني" امروز به مناسبت سوم آذر ماه روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

وی در سخنانش گفت: مساله فلسطين اكنون بيش از 66 سال است كه در دستور كار سازمان ملل بوده و هنوز مردم فلسطين كمترین اميدی برای تحقق اهداف و تعيين سرنوشت خود نداشته و علي‌رغم مشاركت مردم فلسطين در تلاشهای صلح كه توام با حسن نيت بوده است، مساله فلسطين به علت تداوم سياست‌هی غيرقانونی و عملكرد‌ رژيم اشغالگر، وضعيت بدتری نيز پيدا كرده است.

 سفیر و سرپرست دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: رژيم صهيونيستی با استفاده از پيشرفته‌ترين سلاح‌ها و در جنگی نابرابر در تابستان گذشته و در ماه مبارك رمضان به غزه حمله كرد كه بر اثر اين حملات ددمنشانه بيش از 1500 نفر شامل زنان و كودكان كشته و بيش از 11 هزار نفر مجروح شدند و جنبش عدم تعهد تهاجم نظامی رژيم صهیونیستی عليه مردم فلسطين را در سرتاسر سرزمينهای اشغالی و همچنین حملات مرگبار عليه مردم غزه در تیر و مرداد ماه گذشته را مجددا محكوم می‌كند .

دهقانی اظهار داشت: تصمیم اخير این رژيم اشغالگر مبنی بر ساخت هزاران واحد مسكونی در سرزمينهای اشغالی با بی اعتنایی کامل به درخواست توقف فعاليتهای ساخت و ساز در سرزمينهای اشغالی صورت می‌گیرد و جنبش عدم تعهد در اين رابطه خواستار اقدام عاجل جامعه بين‌المللی بويژه شورای امنيت براي اجبار رژيم صهیونیستی به توقف كامل فعاليتهای غيرقانوني در سرزمينهاي اشغالي شامل قدس شرقي و همچنين مجبور كردن اين رژیم به انجام تعهداتش در قبال تعهدات بين‌المللی شامل كنوانسيون چهارم ژنو است.

وی گفت: جنبش عدم تعهد نگرانی عميق خود را نسبت به اعمال غيرقانونی این رژيم  که با هدف تغيير تركيب جمعيتی، وضعيت حقوقی و جغرافيايی سرزمينهای اشغالي فلسطين به منظور الحاق و غصب مساحت بيشتري از اراضی فلسطينی صورت می‌گیرد،  ابراز داشته و همچنين اقدامات تحريك آميز افراطی‌های صهیونیست در خصوص اماكن مذهبي، بويژه مسجدالاقصي را در روزها و هفته‌های اخير كه موجب وخيم‌تر شدن اوضاع شده است را محكوم می‌كند. اين امر نشان می‌دهد كه شعارهای صلح طلبی رژیم صهیونیستی ادعائی بیش نیست.

سفیر کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد، در 13 مرداد ماه سالجاری نشست كميته جنبش عدم تعهد در خصوص فلسطين را در تهران برگزار كرد كه علاوه بر اعضای كميته شمار قابل توجهی از نمایندگان ساير كشورها در آن شركت كردند. در بيانيه نهائی اين كميته، جنبش عدم تعهد خواستار آن شد كه جامعه بين‌الملل و دادگاه جنايي بين‌المللی در خصوص جنايات اسرائيل تحقيق نمايد. در اين رابطه جنبش عدم تعهد از تاسيس يك كميسيون تحقيق بين‌المللی مستقل كه متعاقب قطعنامه شماره S-21/1 شورای حقوق بشر سازمان ملل تشكيل شد، حمايت می‌كند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار