باهنر در نشست خبری:

حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده/ ورود زود هنگام به انتخابات برای کشور مضر است/ آمریکا باز هم نشان داد قابل اعتماد نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت همه جانبه می‌کنند و در عین حال به آن‌ها تذکر می‌دهند که در رعایت خطوط قرمز نظام اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، «محمدرضا باهنر» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر و تمدید هفت ماهه این مذاکرات گفت: نمایندگان مجلس از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت همه جانبه می‌کنند و در عین حال به آن‌ها تذکر می‌دهند که در رعایت خطوط قرمز نظام اهتمام ورزند و به غیرقابل اعتماد بودن طرف مقابل توجه داشته باشند.
 
وی ادامه داد: مذاکرات اخیر نشان داد که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در عین متخصص بودن به مواضع کلی نظام هم تعهد دارند.
 
باهنر علت عدم امضای توافق جامع را زیاده‌خواهی طرف مقابل دانست و بیان داشت: در طول یک سال اخیر مذاکرات هسته‌ای ثمرات خوبی را برای کشور به دنبال داشته و خیلی از تحریم‌ها رفع شده است.
 
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای اخیر نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان هم باید توجه داشته باشند که با گروه و کشوری مذاکره می‌کنند که به حرف‌هایشان اعتمادی نیست و در نتیجه باید تمام تصمیمات را ثبت و ضبط کرد.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اظهار داشت: مذاکرات مذاکرات هسته‌ای در طول یک سال اخیر این واقعیت را به جهانیان نشان داد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنجال و آشوب آفرینی نیست و قصد انحراف از برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را ندارد.  
 
*ورود زود هنگام به انتخابات برای کشور مضر است

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات به هیچ وجه زیر میز مذاکرات نزده و نخواهد زد گفت: اگر زمانی مجموعه نظام به این نتیجه برسد که مذاکرات هسته‌ای ادامه پیدا نکند تردید نکنید که روند این مذاکرات قطع خواهد شد اما در حال حاضر تصمیم مجموعه نظام ادامه مذاکرات است.
 
باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون استراتژی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: اعتقاد من این است که در حال حاضر نباید فضای کلی کشور را انتخاباتی کرد چرا که این امر برای کشور مضر است.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علت این که مقامات و تصمیم گیرندگان اصلی کشور انتخابات هر ساله را به انتخابات دو سال یک بار تبدیل کرده‌اند این بود که فضای کلی کشور هر سال متاثر از حوادث انتخاباتی نباشد.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری بیان داشت: من به رقبا و هم فکران خود گفته‌ام که دو تا سه ماه قبل از انتخابات مجلس دهم تبلیغات و اجماع‌ها و ائتلاف‌ها را برای این انتخابات کلید بزنند اما در حال حاضر که یک سال و نیم تا انتخابات مذکور زمان باقی مانده نباید به این انتخابات پرداخت و مسائل مهم‌تر کشور را تحت شعاع رقابت‌های سیاسی قرار داد.  
 
وی در ادامه با انتقاد از فقدان احزاب در کشور گفت: تلاش ما این است که ائتلاف اصولگرایان یک پوشش صددرصدی را بر روی سر نیروهای اصولگرا بگذارد و این هدف غایی ماست که البته تمام و کمال به آن نخواهیم رسید.  
 
باهنر امکان ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم را بسیار زیاد دانست و بیان داشت: در انتخابات پیش رو زمینه امکان ائتلاف اصولگرایان بسیار زیاد است چون اصولگرایان در این انتخابات یک رقیب جدی به نام اصلاح طلبان دارند.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته در انتخابات پیش رو باید از ظهور و بروز دو جریان به نام فتنه گران و انحرافیون هم مراقبت کرد.
 
*اصلاح طلبان،اصلاح طلبی را تعریف کنند


دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اظهارات عیسی سحرخیز در خصوص عدم اعتقاد اصلاح طلبان به حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: من بارا به دوستان اصلاح طلب توصیه کردم که به تعریف اصلاح طلبی بپردازند و با این کار مانع از آن شوند که افرادی که از خط بیرون زده‌اند با نام اصلاح طلبی اظهارات و اعمال هنجارشکنانه انجام دهند.  
 
وی در ادامه با اشاره به تجربه اصولگرایان در تدوین بایدها و نبایدهای اصولگرایی گفت: چند سال پیش جامعتین اصولی را از بایدها و نبایدهای جریان اصولگرایی تدوین کرد و مقرر داشت که هر فرد و گروهی به این بایدها و نبایدها مقید باشد در زمره اصولگرایان قرار می‌گیرد.
 
باهنر ادامه داد: به نظر من اصلاح طلبان هم باید برای تدوین منشور اصلاح طلبی گام بردارند چون ممکن است فردی با خواستگاه اصلاح طلبی اظهاراتی را مطرح کند که کل جریان اصلاح طلبی را به زحمت بیندازد.
 
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید تمام اصلاح طلبان را با یک چوب راند تصریح کرد: متاسفانه در جریان اصلاح طلبان برخی از افراد که دارای تفکرات لائیک هستند نفوذ کرده‌اند اما نباید همه اصلاح طلبان را با یک چوب راند چرا که در این جریان عناصر و شخصیت‌هایی ولایی و معتقد نظام وجود دارند.  
 
*شکست پروژه ایران هراسی نتیجه مذاکرات هسته‌ای

دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر هجمه‌های رسانه‌ای غرب در خصوص کارشکنی حاکمیت ایران در به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای اخیر اظهار داشت: در بحث هسته‌ای ما اصلا مقوله صفر و 100 نداریم ما تلاش می‌کنیم حداکثر منافع را کسب کنیم و طبیعی است که طرف مقابل هم همین هدف را دنبال می‌کند اما چیزی که مهم است این است که ما صحنه مذاکرات را ترک نکرده و نخواهیم کرد.  
 
وی شکست پروژه ایران هراسی را یکی از ثمرات مذاکرات یک ساله هسته‌ای ایران با طرف غربی دانست و بیان داشت: در حال حاضر تمام کشورهای منطقه معتقدند که بهترین روش برای مقابله با تروریست‌ها را جمهوری اسلامی ایران برگزیده است و در پاسخی هم که به نامه اوباما ارائه شد بر این نکته تاکید شد که موثرترین راه زمین‌گیر شدن تروریست‌ها در سطح منطقه این است که آمریکایی‌ها چتر حمایتی خود را از روی سر آن‌ها بردارند.
 
باهنر اظهار داشت: موضوعی که در حال حاضر در زمینه مذاکرات هسته‌ای مطرح است این است که باید از پیوند زدن زندگی روزمره مردم با نتیجه این مذاکرات اجتناب شود و فلسفه ابلاغ اصول اقتصاد مقاومتی هم در همین راستا قرار دارد.

*فرهادی حساسیت‌های مجلس را درک کند
 
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال رای اعتماد گرفتن فرهادی از نمایندگان برای تصدی وزارت علوم بیان داشت: پاسخ عدم رای اعتماد مجلس به 5 وزیر پیشنهادی این بود که نمایندگان به گزینه‌های شبیه و کپی یکدیگر رای نخواهند داد اما به نظر می‌رسد معرفی آقای فرهادی این دور باطل را تمام می‌کند.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری فرهادی را نیروی متعهد و با سابقه فعالیت کلان مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: فرهادی باید حساسیت‌های مجلس را که در جلسات علنی قبلی مشاهده شده است مورد توجه قرار دهد.
 
باهنر اظهار داشت: البته در معرفی فرهادی به عنوان نامزد تصدی وزارت علوم این اشکال به رئیس‌جمهور محترم وارد است که ایشان را از بدنه وزارت بهداشت به وزارت علوم می‌برد و بهتر بود که رئیس‌جمهور از خانواده بزرگ وزارت علوم فردی را برای تصدی این وزارتخانه انتخاب می‌کرد که البته این جزو اختیارات رئیس‌جمهور است و مانعی قانونی ندارد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش بسیج در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیان داشت: امروزه واژه بسیج از یک واژه صرفا نظامی فراتر رفته است و به یک فرهنگ تبدیل شده است .
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به مجاهدت‌های بسیجیان سایر کشورهای منطقه در مقابله با گروه‌های تروریستی و امریکا و رژیم صهیونیستی بیان داشت: کسانی که امروز در سطح منطقه با گروه‌های تروریستی در حال پیکار و مبارزه هستند اگر چه در ایران آموزش ندیده‌اند اما خود را فرزندان امام و رهبری می‌دانند و به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنند.
 
*جریان اصولگرا برای جایگزینی بزرگانی چون آیت‌الله مهدوی کنی و عسگراولادی کادرسازی کرده است

وی با اشاره به نقش رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در جا انداختن فلسفه بسیج در سطح منطقه بیان داشت: امروز به جایی رسیده‌ایم که جوانان عراقی چفیه بسیجی می‌اندازند و با افتخارمی‌گویند که ما سربازان حاج قاسم هستیم و این‌ها واقعیت‌های منطقه است که ما آن را مدیون تفکر بسیجی هستیم.
 
باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی برمحوریت جریان اصولگرایی پس از رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: ما چند ماه گذشته با رحلت آیت‌الله مهدوی کنی یک ظرفیت برجسته اصولگرایی را از دست دادیم اما آن چیزی که مهم است این است که جریان اصولگرایی برای جایگزینی بزرگانی چون آیت‌الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی کادر سازی مناسبی را انجام داده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استمرار حرکت جبهه پیروان در مسیر مرجعیت سیاسی جامعتین اظهارداشت: مشی سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری حرکت زیر سایه جامعتین است؛البته این امر به معنای تقلید نیست چرا که جامعتین هم ممکن است در دوره‌های مختلف به اختلاف برسد اما علی‌رغم همه این موارد باز هم تکیه‌گاه و مرجعیت سیاسی ما جامعتین است.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل حزب فراگیر توسط لاریجانی بیان داشت: من در جریان چگونگی تشکیل حزب از سوی رئیس مجلس نیستم اما وی معتقد است که کشور نیاز به یک حزب جامع دارد.
   
وی ادامه داد: البته من امروز که از آقای لاریجانی در خصوص عضویت ایشان در حزب مذکور سوال کردم که وی عضویت خود را در چنین حزبی تکذیب کرد.

در ادامه نشست خبری باهنر یکی از خبرنگاران در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر کم شدن نگرانی‌های افکار عمومی جهانیان در خصوص ایران سوال کرد که باهنر پاسخ داد: ما هم قبول داریم که نگرانی‌های افکار عمومی جهانیان کاسته شده است اما دلیل این امر کاهش تسلط آمریکا بر سطح منطقه است و سایه سنگین آمریکا از سر ملت‌ها در حال رخت بربستن است و این امر باعث شعف ملت‌های منطقه شده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی حضرت امام(ره) مبنی براینکه قرن 21 متعلق به ملت‌های مستضعف است بیان داشت: مقامات آمریکایی منافع ملت آمریکا را به منافع صهیونیست‌ها گره زده‌اند و جای سوال دارد که مردم آمریکا چگونه با این قضیه کنار می‌آیند.
 
*باید از تعداد یارانه بگیران کاسته شود


دبیر کل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات نوبخت مبنی بر تغییرنکردن پرداخت یارانه‌های نقدی در سال 94 گفت: در رابطه با مسائل یارانه‌ها بحث ما هدفمندی است و از روز اول تصویب این قانون ما موضوع تساوی در پرداخت یارانه‌ها را نداشتیم.
 
وی اظهار داشت: ما از اول چنین تصویب کردیم که از درآمدهای حاصل از تحول سیستم اقتصادی 50 درصد به مردم 30 درصد به تولید و 20 درصد برای جبران هزینه‌های دولت اختصاص یابد که البته در تحقق هدف مذکور انحراف ایجاد شد به گونه‌ای که پرداخت یارانه نقدی به مردم از کل درآمد یارانه‌ها هم بیشتر شد.
 
باهنر در ادامه کاستن از تعداد یارانه بگیران را بهترین شیوه برای تعادل و هدفمندی یارانه‌ها دانست و اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا با شناسایی افرادی که به یارانه‌های نقدی نیاز ندارند از تعداد یارانه بگیران بکاهد که البته این کار سختی است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد مبنی بر لحاظ نفت 70 دلاری در بودجه 94 گفت: کاهش قیمت نفت خسارت‌هایی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند اما این می‌تواند یک زمینه‌ای برای حرکت کشور به سمت اقتصاد مقاومتی و تاب آوری اقتصاد باشد.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری  کاهش هزینه‌های جاری دولت را بهترین راه برای جلوگیری از کسری بودجه در اثر کاهش قیمت نفت عنوان و بیان داشت: خیلی از طرح‌های عمرانی دولت که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد با لحاظ شرایطی قابل واگذاری به بخش خصوصی است و با این تدبیر می‌توان جلوی کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت را گرفت.  
 
*دسترسی اصولگرایان به منابع مالی بیشتر یک گمانه زنی و اتهام رسانه‌ای است

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جریان‌های سیاسی دیگر از لحاظ دسترسی به منابع مالی قابل رقابت با اصولگرایان هستند اظهار داشت: اگر در کشور ما احزاب جامع و شناسنامه‌داری وجود داشتند همه مسائل از جمله دسترسی به منابع مالی رصد می‌شد و این که مطرح می‌شود اصولگرایان به منابع مالی بیشتری دسترسی دارند در حد گمانه زنی و اتهام است و نبود یک اقتصاد سالم و شفاف و بدون رانت در حمایت از کارهای حزبی همه را متضرر می‌کند.

*خاستگاه ناطق نوری اصولگرایی است


باهنر در ادامه با اشاره به ضرورت حضور اصلاح طلبان معتقد به نظام در انتخابات مجلس دهم گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که اصلاح طلبان معتقد به نظام حتما باید به عرصه رقابت‌های انتخاباتی ورود پیدا کنند اما شرط ما این است که این ورود در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور باشد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدارش با ناطق نوری و دعوت از وی برای برعهده گرفتن محوریت اصولگراها جهت ورود به انتخابات مجلس دهم بیان داشت: من به عنوان دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری هیچ گونه دیداری با آقای ناطق نوری نداشته‌ام اما معتقدم که ناطق نوری یک ظرفیت خوب برای برعهده گرفتن محوریت اصولگرایی است.   
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: ناطق نوری هنوز برای شروع فعالیت مجدد سیاسی خود را قانع نکرده است اما چیزی که مشخص است این است که خاستگاه ناطق نوری یک خاستگاه اصولگرایی است و ایشان از سرمایه اصولگرایان محسوب می‌شوند و خودشان هم این موضوع را قبول دارند.
 
*پیوستن به پروتکل الحاقی نیاز به مصوبه مجلس دارد 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت جهت رسیدن به توافقی که نیاز به مصوبه مجلس نداشته باشد گفت: موضوع مذاکرات هسته‌ای موضوعی است که بزرگان نظام در خصوص ان تصمیم می‌گیرند اما بدون تردید مجلس هم در این زمینه نظارت‌هایی را اعمال می‌کند به طوری که طرفین مذاکرات هسته‌ای براین موضوع صحه می‌گذارند که پیوستن ایران به پروتکل الحاقی نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.  
 
باهنر در پایان با اشاره به اعتماد نمایندگان مجلس به ظریف خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی هیچ برنامه‌ای را برای استیضاح وزیر خارجه ندارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نماینده ، مجلس ، پیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار