واکنش‌ها به حمله نظامیان ر‌ژیم بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم

نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی و عالم سرشناس بحرینی حمله کردند که این اقدام با واکنش بسیاری مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، سید "عبدالله الغریفی" روحانی برجسته بحرینی در واکنش به حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل شیخ قاسم روحانی برجسته بحرینی بیانیه ای صادر کرد.

این بیانیه ضمن محکومیت این حمله، می افزاید "این حمله تجاوز به تمام ملت بحرین محسوب می شود" و "جنایتی است که وجدان غیورمردان حافظ امنیت ملی را جریحه دار می‌کند".

در ادامه این بیانیه سید الغریفی این سوال را مطرح می کند" رژیم آل خلیفه می خواهد امور کشور را به کدام سمت جهت دهی کند". 

در همین راستا انجمن حقوق بشر بحرین نیز ضمن محکومیت این حمله، رژیم آل خلیفه را مسئول تهدید جانی شیخ قاسم اعلام کرد. در بیانیه این انجمن حقوقی آمده است " علاوه بر تهدیدات و رفتارهای ناپسند مقامات رسمی کشور در گذشته نسبت به این روحانی؛ این دومین باری است که منزل این روحانی بزرگ دینی به صورت غیر قانونی مورد حمله نیروهای رژیم آل خلیفه قرار می گیرد. 

این مساله نتیجه تبدیل شدن بحرین به مکانی ضد آزادی بیان و مکانی برای انجام تجاوزات متعددی است که بارها از سوی جوامع بین المللی محکوم شده است".

 این بیانیه اشاره می کند "حملات غیر قانونی آل خلیفه پایانی ندارند چنانکه در 5 روز گذشته در خلال انتخابات 39 حمله علاوه بر 601 حملهای که در طول دوماه ژوئیه تا سپتبامر 2014 به ثبت رسیده است."

در طول این دو ماه حملات امنیتی که به طور مشخص برای فشار به گروه های مخالف مشارکت در انتخابات بوده، افزایش چشم گیری داشته است.

این انجمن حقوقی می افزاید" این حملات انتقام جویانه حکومت بخاطر شکست در انتخابات است، در صورتی که رژیم باید به جای آن، درصدد اجرای قوانین ژنو و تغییرات ریشه ای برای برقراری عدالت اجتماعی و دموکراسی برآید. 

شيخ ميثم سلمان رئيس بخش‌ آزاديهای دينی در ديده بان حقوق بشر بحرين هم گفت يورش به منزل آيت الله عيسی قاسم نشان دهنده ورشکستگی رژيم بحرين است.

 انجمن علمای بحرین  نیز یورش نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم را محکوم کرد و آن را اقدامی احمقانه و نسنجیده توصیف و تاکید کرد این رفتارها مردم را از مواضع اصولی خود باز نخواهد داشت. این انجمن همچنین مسئولیت تعرض به بیت این روحانی برجسته شیعی را متوجه رژیم بحرین دانست.

 همچنین جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین، مسئولیت همه تبعات یورش به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را متوجه رژیم بحرین دانست و تاکید کرد حمله به منزل این روحانی برجسته، واقعیت بحران اخلاقی، ‌سیاسی و امنیتی موجود در بحرین را روشن می سازد.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار