زنجان؛

رکورد تولید نهال در استان شکسته شد

امسال با تولید یک میلیون اصله نهال در نهالستان کوشکن زنجان شاهد رکورد در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مسوول نهالستان کوشکن با بیان این مطلب گفت: برخی از بذرها برای کاشت از استان‌های کردستان و قزوین تهیه می شود که بذرهای تهیه شده از این استان‌ها قوه نامیه خوبی دارند.

جوان افزود:حتی بذرهای تولید شده در طارم نسبت به بذر خریداری شده از استان‌های همجوار قوه نامیه و قدرت جوانه‌زنی کمتری دارند.

این کارشناس جنگل، از کاشت 20 گونه بذر در این نهالستان خبر داد و اضافه کرد :از این تعداد حدود 12 گونه از جمله داغ داقان،سرو خمره ای،سرو نقره ای،کاج سیاه،بادام وحشی از خود نهالستان و محدوده شهرستان زنجان تامین شده است.

وی تصریح کرد :،امسال گونه‌هایی همچون بلوط، سیاه‌تلو، شیر خشت، نسترن وحشی و سنجد برای نخستین بار در این نهالستان کشت می‌شوند.

جوان، قوه نامیه بذر، شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی، میزان یخبندان و نوع خاک را در میزان تولید نهال و افت عملکرد آنها تاثیرگذار عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به تولید نهال ارس در نهالستان خاطر نشان کرد:ارس گونه بسیار مقاومی بوده و در جنگل‌کاری استان در اولویت قرار داردو این گونه نسبت به خشکی و آفات بسیار مقاوم بوده و در جلوگیری از فرسایش خاک ثاتیر بسزایی دارد.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: رکورد ، نهال ، استان ، زنجان ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.