با موافقت نمایندگان؛‌

دولت مکلف به پرداخت "کمک معیشت" به جانبازان و آزادگان معسر شد

با تصویب نمایندگان دولت مکلف شد به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهیانه کمک معیشت پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با الحاق چند موضوع به بندهای ماده 37 این طرح موافقت کردند.  
 
براین اساس در اجرای حکم ماده 180 قانون برنامه پنجم دولت موکلف شد ماهانه معادل 2 درصد از یک دوازدهم اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و درآمدهای اقتصادی به استثنای اعتبارات مندرج در جدول شماره 10 این قانون را کسر و در ردیف 550000-65 جدول شماره 9 این قانون منظور کنند.

معادل مبلغ منظور شده در ردیف مذکور تا سقف سی و هفت‌هزار و هفتصد و شصت میلیارد ریال مطابق جدول مربوط بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.  
 
معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف است براساس شاخص‌های مربوطه نسبت به توزیع شهرستانی آن اقدام و اعتبار این جدول در مقاطع ابلاغ تخصیص را حداقل برابر میانگین تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه کشور تخصیص دهد.  
 
همچنین دولت مکلف شد به جانبازان و غیرحالت اشتغال موثر، فاقد درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نیستند تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند ماهیانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند به اعتبار مورد نیاز همه ساله در قوانین بودجه پیش‌بینی می‌شود.  
 
همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف شد هر سه مورد و با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و یا مراجع قانونی به والدین و همسران شهدایی که به دلیل کهولت سن و یا بیماری‌های صعب‌العلاج نیاز به نگهداری دارند در صورتی که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یاد شده در میان خانواده اقدام کنند نسبت به پرداخت حق نگهداری به میزان 30 درصد حق حقوق کارکنان دولت اقدام کند.  
 
همچنین دولت مکلف شد نسبت به پرداخت حداقل مستمری به افراد بازمانده تحت تکلف والدین شهید فوت شده (نامادری، خواهران مجرد، خواهران و برادران معلول) توسط بنیاد اقدام کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: توزیع ، مطابق ، تخصیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار