زاهدان؛

شناسایی عوامل ترور شهید سرگزی

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین اقدامات پلیس برای دستگیری عوامل ترور شهید سرگزی گفت: در زمینه شناسایی عوامل ترور شهید سرگزی نیز سرنخ‌هایی به دست آمده و بررسی‌های پلیس در حال انجام است‌.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سردار حسین رحیمی با اشاره به آخرین اقدامات پلیس برای دستگیری عوامل ترور شهید سرگزی یکی از معلمان قصرقند که 29 مهر ماه امسال توسط افراد مسلح ناشناس به شهادت رسید، افزود: در چند سال گذشته چند مورد ترور در سیستان و بلوچستان داشتیم، هر تروری که در سطح استان اتفاق می‌افتد، مردم مطمئن باشند که قطعا پیگیری برای دستگیری عوامل آن در برنامه کاری پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: در زمینه شناسایی عوامل ترور شهید سرگزی نیز سرنخ‌هایی به دست آمده، بررسی‌های پلیس در حال انجام است، اما تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و به محض اینکه نتیجه‌ای حاصل شود قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه معلمان گرامی بدانند که ما در نیروی انتظامی تمامی توان خود را به کار گرفته‌ایم تا عوامل شهادت شهید سرگزی را شناسایی و دستگیر کنیم.


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه: وضعیت فعلی امنیت سیستان و بلوچستان بسیار خوب است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در حوزه کاری خود تعداد زیادی از باندهای ناامن‌کنند‌ه و مخل امنیت را متلاشی و بدون اغماض با آنها برخورد کرده است.


وی افزود: اگر بخواهیم در مقایسه با میانگین کشوری امنیت سیستان و بلوچستان را مقایسه کنیم انصافا وضعیت امنیت این استان بسیار خوب است اما باید واقعیت را بپذیریم که میزان احساس ناامنی ‌در این منطقه به مراتب بیشتر از خود امنیت است.

این مسئول با بیان اینکه همه آحاد مردم و همه اقشار می‌توانند در ایجاد احساس امنیت در جامعه نقش داشته باشند، بیان کرد: همه در تولید امنیت نقش دارند چه مسئولان و مدیران دولتی چه آحاد مردم، بخش خصوصی، دانشگاهیان، معلمان، دانش‌آموزان، مراکز علمی فرهنگی و کسانی که در بخش‌های مختلف قلم می‌زنند همه و همه هر یک به نوبه خود در ایجاد احساس امنیت در سیستان و بلوچستان نقش موثر دارند زیرا که امنیت یک تولید عمومی است.


وی عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم تا این استان را به سمت فضای امن سوق دهیم، کلام متنفذین، ریش‌سفیدان، علما، مولوی‌ها، همه زنان و مردان می‌تواند نقش جدی در این زمینه داشته باشد.

سردار رحیمی گفت: مردم باید کمک کنند فضای احساس امنیت در سیستان و بلوچستان ایجاد شود تا بتوانیم به دنبال آن شاهد رونق اقتصادی، توسعه و ایجاد اشتغال در سطح منطقه به ویژه برای جوانان باشیم.



انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، ترور ، شهید ، امنیت ، باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.