براساس بررسی‌ها؛

افراد جامعه 35 درصد بیشتر از نیازشان چربی می‌خورند

بر اساس بررسی‌ها در حال حاضر به طور متوسط افراد جامعه حدود 30 تا 35 درصد بیشتر از نیازشان چربی می‌خورند که این موضوع بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

پیمان عزیزمحمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه بیش از نیاز خود چربی مصرف می‌کنند و در واقع تمایل زیادی به مصرف غذاهای پرچرب دارند.

وی با بیان این که بسیاری از غذاهایی که مردم مصرف می‌کنند، چربی بالایی دارد، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها در حال حاضر به طور متوسط افراد جامعه حدود 30 تا 35 درصد بیشتر از نیازشان چربی می‌خورند که این موضوع بسیار خطرناک و مشکل آفرین است.

عزیزمحمدی گفت: مصرف چربی زیاد و بالا رفتن کلسترول خون، از مهم‌ترین دلایل بروز بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها است که متأسفانه این بیماری‌ها روز به روز گسترش بیشتری می‌یابند.

وی با اشاره به این که باید در مصرف چربی‌ها دقت بیشتری کرد، خاطرنشان کرد: غذاهای کم‌چرب باید بیشتر مورد مصرف قرار بگیرند، چرا که این غذاها احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار