راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

مسئله دارد که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد/ این فریضه الهی مثل نماز، یاد گرفتنی است

مسئله امر به معروف و نهی از منکر، مثل مسئله نماز است. یادگرفتنی است. باید بروید یاد بگیرید. مسئله دارد که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.  

با توجه به فرا رسیدن ماه صفر و توجه ویژه به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

**ندای خرد

مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۷۹ در پیام نخستین اجلاس پژوهشی امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند؛ هرچند فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگ‌ترین واجبات اسلامی است و توصیه به آن در قرآن و گفتارهای پیامبر خدا (ص) و امیر مومنان (ع) و دیگر امامان (ع) دارای لحنی کم نظیر و تکان دهنده است، ولی اگر کسی از این همه چشم پوشی کند و تنها به ندای خرد انسانی گوش بسپرد، بازهم بی‌شک این عمل سازنده را فریضه و تکلیف خواهد شمرد. 
 
به نیکی خواندن و از بدی برحذر داشتن را کدام خرد سالم، ستایش نمی‌کند؟ و کدام انسان خیرخواه و حساس، از آن روی می‌گرداند؟ 
 
*باید بروید یاد بگیرید
 
مسئله امر به معروف و نهی از منکر، مثل مسئله نماز است. یادگرفتنی است. باید بروید یاد بگیرید. مسئله دارد که کجا و چگونه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار