جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه رییس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان‌ها:

پرهیز از اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای در زندان/ رفتارهای دوگانه باعث بروز مشکلات عدیده در زندان‌ها می‌شود

رییس سازمان زندان‌ها گفت: محیط زندان‌ها یک محیط دو قطبی است که در آن اکثریت مددجویان با اقلیت کارکنان زندان‌ها در تعامل مدام هستند و باید ساز و کار مناسب برای این تعامل را با آموزش‌های مستمر و شناخت کافی از مددجویان طرح‌ریزی و بروزرسانی کنیم.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "اصغر جهانگیر" در مراسم تودیع و معارفه رییس حفاظت و اطلاعات سازمان زندان ها با تاکید بر جلوگیری از اعمال مدیریت سلیقه‌ای گفت: رفتارهای دوگانه باعث بروز مشکلات عدیده در زندان‌ها می‌شود که باید برای پیشگیری از هرگونه مشکل احتمالی از اعمال مدیریت‌های سلیقه‌ای و رفتارهای دوگانه پرهیز کنیم.
 
وی با توجه به نقش حفاظت و اطلاعات در پیشگیری از انحرافات گفت: امیدوارم ظرفیت‌های ایجاد شده در حفاظت سازمان توسعه یابد و این نقش نظارتی که مهمترین هدف آن پیشگیری از بروز انحراف است سازمان را در رسیدن به جایگاه واقعی یاری کند.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای توسعه مناسب فعالیت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی مددجویان ضروری است گفت: یکی از مباحث مهم در روانشناسی، آستانه تحمل انسان‌هاست که شناخت و درک آن ضروریست و این مساله در زندان‌ها نیز بسیار مهم است، به طوری که عدم شناخت این مساله می تواند به بروز رفتارهای نامناسب منجر شود که کاملا با سیاست‌های اصلاحی و تربیتی سازمان مغایر است.
 
این مقام ارشد قضایی یکی از راهکارهایی جلوگیری از رفتارهای نابهنجار در مددجویان را توسعه برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به خصوص در حوزه اشتغال و حرفه آموزی دانست و گفت: داشتن بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های مددجویان برای برنامه ریزی صحیح و علمی در راستای ایجاد فرصت‌های اشتغال و حرفه آموزی مددجویان یک ضرورت است.
 
مشاور رئیس دستگاه قضا رعایت کامل مقررات را اصلی ترین رکن پیاده سازی نظم و انضباط در زندانها عنوان کرد و گفت: رعایت مقررات و دوری از رفتارهای تبعیض آمیز و همچنین جلوگیری از مدیریت سلیقه‌ای ما را در رسیدن به اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان یاری خواهد کرد.
 
رییس سازمان زندان‌ها در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجتی پور در زمان تصدی مسئولیت حفاظت و اطلاعات سازمان برای رحیمی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار