مشهد؛

یک محیط‌ بان به ازای هر 30 هکتار در خراسان رضوی

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت : طبق استانداردها به ازای هر سه هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد اما در حال حاضر در استان خراسان رضوی به ازای هر 25 تا 30 هزار هکتار فقط یک محیط بان وجود دارد .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت : طبق استانداردها به ازای هر سه هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد اما در حال حاضر در خراسان رضوی به ازای هر 25 تا 30 هزار هکتار فقط یک محیط بان وجود دارد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حمید صالحی عنوان کرد : مجوز استخدام نیرو برای این سازمان از دولت دریافت می‌شود و علت فقدان جذب محیط‌ بان در شرایط کنونی نبود مجوز استخدامی از سوی دولت است . همچنین ، برخی از ادارات دیگر نیز کمبود نیرو دارند و امیدواریم دولت موضوع محیط زیست و کمبود نیرو را مد ‌نظر قرار دهد.

صالحی گفت : کمبود محیط ‌بان خواسته یا ناخواسته موجب آسیب می‌شود و ضریب حفاظتی محیط زیست را کاهش می‌دهد ، بنابراین ناچاریم از نیروهای موجود بیش از وظیفه‌شان کمک بگیریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد : ناوگان خودرویی محیط زیست به دلیل چندین سال سابقه کار و شرایط بسیار دشوار کاری مانند عبور از مناطق صعب‌العبور و فاقد جاده ضریب استهلاک بالایی دارد.

وی با بیان اینکه باید وضعیت کشور را در نظر بگیریم، اضافه کرد: کمبودها همیشه وجود داشته و دارد و در صورتی که مسائل برای تمام کشور حل شود، قطعا کمبودها در محیط زیست نیز برطرف می‌شود.


صالحی افزود : در حال حاضر محیط زیست خراسان رضوی حداکثر با 15 درصد محیط‌ بانان موردنیاز خود اقدامات حفاظتی را انجام می‌دهد و کمبود محیط ‌بان در تمام کشور مشاهده می‌شود و تقریبا سایر استان‌ها نیز وضعیت مشابهی دارند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: مشهد ، محیط بان ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.