ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داعش ذهن مسلمانان را از قدس غافل کرده است/ مردم عراق با همکاری دولتشان قیام کنند

امام جمعه پاوه با بیان اینکه اقوام و مذاهب عراق می‌خواهند مانند اقوام و مذاهب ایران در صلح زندگی کنند، اظهار داشت: آن‌ها باید بدون امید به کمک آمریکا خودشان اقدام کرده و با همکاری دولتشان قیام کنند و این گروهک را از منطقه خود بیرون برانند.

"ماموستا ملا قادر قادری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با تأکید براینکه در سایه ی غفلت ما و ایجاد داعش مسئله قدس فراموش شده اظهار داشت: رژیم قدس هر روز به میل خود بیشتر از گذشته نستب به مسلمانان ظلم و طمع می‌کند و این به خاطر فتنه داعش است.

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه 35 سال است اقوام و مذاهب ایران با هوشیاری کامل و صلح و دوستی کنار یکدیگر زندگی می‌کنند خاطر نشان کرد: اگر ملت عراق هم می‌خواهند مثل مردم ایران در صلح و آرامش زندگی کنند باید از خودشان شروع کنند و نباید منتظر آمریکا و غرب باشند.

وی افزود: داعش یک سوم عراق را در دست دارد و مردم عراق باید خودشان باهمکاری دولتشان قیام کرده و این گروهک را از منطقه بیرون برانند.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه نزدیک به دوماه است آمریکا، غرب و چند حکومت خلیج فارس برای پاکسازی یک شهر 50 هزار نفری خالی از سکنه هستند و هنوز هم نتوانستند به داعش غلبه کنند تاکید کرد: من شکی ندارم که بعد از ا ین همه مدت که آمریکا نتوانسته داعش را بیرون کند، نشان دهنده این است که عملیات آمریکا یک سناریو بوده است.

امام جمعه پاوه اظهار داشت: در ایران یک جهش ملی شروع شده که موثر بوده و امروز ما تنها کشوری هستیم که اقوام و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و این به خاطر نعمت اگاهی است و اکنون ملت ما باهیچ ملتی و رهبر ما نیز با هیچ رهبری قابل مقایسه نیست و علمای ایران هم با علمای هیچ یک ممالک اسلامی قابل مقایسه نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در کنگره جریانهای تکفیری بیشتر در مورد معلولها صحبت شد در حالی که باید در مورد علتها هم صحبت شود و بررسی شود چه کسانی و با چه اهدافی آنها را ایجاد کرده‌اند و از ملت مسلمان غرب آسیا چه می خواهند.

امام جمعه پاوه در پایان با تأکید براینکه بعد از این کنگره باید احترام متقابل بین مذاهب اسلامی افزایش یافته و با هوشیاری و تفاهم به نسل جوان اطلاع رسانی کنیم، تصریح کرد: بیشتر نیروهای اسلام جوان هستند و امر اطلاع رسانی باید به دست شما رسانه‌ها در فضای عمومی ما روحانیون در مساجد و فرهنگیان در مدارس انجام شود.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: موستا ، داعش ، شیعه و سنی ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار