"چشمان مادربزرگِ" بهاره اسدی بر دیوار خانه عکاسان جوان

نمایشگاه عکس‌های «بهاره اسدی» با عنوان «چشمان مادربزرگ» روز پنجشنبه سیزدهم آبان،ساعت 17 در محل «خانه عکاسان جوان» افتتاح می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ بهاره اسدی ـ عکاس و فیلم‌ساز ـ مجموعه‌یی از آثار عکاسی دیجیتال خود را به صورت سیاه‌وسفید و با ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر از روز پنجشنبه سیزدهم آبان‌ماه در خانه عکاسان جوان به معرض نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه تا بیستم ماهِ جاری برپا خواهد بود.

«چشمان مادربزرگ» مجموعه‌ای بیان‌گر زندگی روزمره یک پیرزن است و از نگاه او به آنچه پیرامون خود می‌بیند، روایت می‌شود از این‌رو،عکس‌ها وضوح کامل ندارند.

اسدی درباره آثار خود گفته است:«شاید این عکس‌ها یک روز از زندگی تکرارشونده آدمی باشد که خاطراتی آشنا را می‌یابد و نمی‌یابد.از سوی دیگر،عکس‌های این مجموعه به نشانه‌های هویتیِ بخشی از محله‌های قدیمی جنوب تهران اشاره دارد که محل سکونت سوژه عکس‌هاست».

همچنین این عکاس در یادداشت کوتاه خود به بهانه برگزاری نمایشگاهش آورده:«حلاج، بزاز،کفاش، چرخی، بساطی،سرگذرنشین و هندوانه‌یی،انگار همه‌گی از جغرافیایی می‌آیند که مناسباتش تنها در همان محدوده معنا می‌یابند؛جایی به نام کوچه مهربانی. پیرزن با چشم‌هایی که سوی‌شان را از دست داده‌اند،از دیگرسو نماد فرهنگی است که هر روز بیش از گذشته رنگ می‌بازد و خاموش می‌شود».

محله‌های قدیمی جنوب تهران از جمله امام‌زاده یحیی(ع)،شاپور، جوادیه،عودلاجان و خزانه،لوکیشن مجموعه‌عکس‌های این عکاس جوان است که طیفی از نسل‌های قدیمی تهران‌نشین را نمایندگی می‌کنند.

گفتنی است بهاره اسدی متولد 1366 و فارغ‌التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشکده هنر و معماری است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان نام برد از: فعالیت در حوزه عکاسی مطبوعات از سال 88،شرکت در نمایشگاه گروهی نخستین جشنواره هنر و رسانه موزه هنرهای معاصر تهران سال 91، تصویربرداری آثار مستند «اتاق آبی» و «بهمن محصص» سال 92،ساخت فیلم کوتاه «سرد» سال 92.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا بیستم آذر به خانه عکاسان جوان در نشانی خیابان ولیعصر(ع)،خیابان یوسف‌آباد،خیابان چهارم، شماره سه،واحد سه مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.