قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

مردم کاهش قیمت داروهای وارداتی را در 3 ماهه آخر سال احساس خواهند کرد/ تعداد پزشک خانواده روستایی افزایش پیدا می‌کند

دکتر حریرچی از کاهش قیمت داروهای وارداتی در نیمه دوم امسال و افزایش تعداد پزشکان خانواده روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت امروز 5 آذر در حاشیه مراسم عملیاتی کردن مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص قیمت داروهای وارداتی گفت: نیمه دوم امسال قطعا داروهای وارداتی با کاهش قیمت مواجه خواهد بود که به طور متوسط این کاهش قیمت 20 درصد خواهد بود که مردم این کاهش قیمت را در سه ماهه چهارم احساس خواهند کرد.

وی ادامه داد: داروهای وارداتی موجود در بازار مربوط به سال قبل یا نیمه اول امسال بوده به همین خاطر این کاهش قیمت متوجه این داروها نمی‌شود.

حریرچی در خصوص قیمت داروهای تولید داخل افزود: در 6 ماهه اول امسال داروهای تولید داخل هیچ افزایشی نداشته‌اند اما از آنجایی که تولید هم به نفع تولید کننده باشد ممکن است افزایش قیمت جزئی در قیمت داروهای تولید داخل داشته باشیم.

وی در خصوص کمبود پزشک خانواده روستایی اظهار داشت: زمانیکه ما کار را در دست گرفتیم 4 هزار و 800 پزشک در روستاها فعال بودند که با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر این تعداد به 6 هزار پزشک در روستاها رسیده است قرار است با تمهیدات لازم و توزیع پزشکان فارغ‌التحصیل امسال میزان پزشک خانواده روستایی افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار