نمایشگاه "پرندگان کوچ" در فرهنگسرای نیاوران؛

اولین نمایشگاه "بابک صبحی" در ایران

اولین نمایشگاه آثار «بابک صبحی» در ایران باعنوان «پرندگان کوچ» از جمعه 7 آذرماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‎آید.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ بابک صبحی، مجسمه سازی که سال‎های‎ متمادی به ساخت آثار هنری برای میادین و پارک‎های‎ شهرهای مختلف کشور ترکیه مبادرت کرده، برای اولین بار نمایشگاهی از آثار جدید خود را در کشورش  در محوطه باز فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎کند. در این نمایشگاه مجموعه‎ای از پرندگانی که لانه‎هایشان را با خود حمل می‎کنند و از توری‎های‎ فولادی و شاخه‎های‎ درختان ساخته شده‏اند، به نمایش درمی‎آیند. انسان و موقعیت‎های‎ تاریخی زندگی آنها، یکی از دغدغه های این هنرمند است. او در نمایشگاه کوچ پرندگان به مفهوم «غربت» توجه کرده است.

بابک صبحی، از سال1364 فعالیت هنری خود را با ساخت آثار سفالی آغاز کرد، سپس در سال1370به دعوت گالری چیزگی شهر استانبول در ترکیه، اولین نمایشگاه خودرا برپا کرد و در این شهراقامت گزید. تاکنون 13نمایشگاه انفرادی و 2 نمایشگاه گروهی از آثار خود را در ترکیه برگزار کرده وطی این مدت چند فیلم کوتاه هم ساخته‎است که در جشنواره‎های‎ مختلف ترکیه و اروپا به نمایش درآمده‏اند. از جمله آثاری که از این هنرمند در میادین و پارک‎های‎شهرهای مختلف ترکیه نصب شده‏است می‎توان به پیکره مرمرین خورشیدبه بلندای 6متر، ساعت خورشیدی که به وسیله سایه انسان ساعت را نشان می دهد، پیکره مرمرین دجله وفرات به بلندای 5/6متروساخت نقش برجسته سرامیک اسطوره گیلگمش به مساحت500 متر مربع اشاره کرد.از دیگر فعالیت‎های‎ این هنرمند علاوه بربرگزاری سمینارهای آموزشی، تدریس مجسمه‎سازی و سرامیک به مدت 8 سال در دانشگاه استانبول است.بابک صبحی در بنیاد بین‎المللی هنرمندان یونسکو، موسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران، انجمن مجسمه سازان ایران و انجمن دولتی هنرمندان ترکیه عضویت دارد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پرندگان کوچ» جمعه، 7 آذر از ساعت 17 تا21 برگزار می‌شود. این نمایشگاه تا 22 آذرماه از ساعت 10 تا 22 پذیرای علاقمندان است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار