کرمان ؛

رشد جرائم در جامعه معلول ناکار آمدی امر پیشگیری است

رئیس دادگستری راور گفت : اکثر آسیب ها و ناهنجاری ها ناشی از عدم توجه به مشکلات و پیشگیری کامل در حوزه جرائم است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان ،حجت الاسلام محمود محمدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور افزود : یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی پیگشیری از وقوع جرم در سطح جامعه است که این مهم در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است .

وی افزود : هر چند وظیفه اصلی پیشگیری متوجه دستگاه قضایی است لکن این مهم باید به کمک سایر دستگاهها و ادارات در سطح جامعه صورت پذیرد.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر 1640 عنوان مجرمانه تعریف شده است گفت : ما نباید منتظر بمانیم جرمی در جامعه رخ دهد تا به فکر در مان باشیم بلکه با شناخت مسائل حادثه ساز و مولد جرم و تجویز درمان مناسب میزان رشد در جامعه را به حداقل برسانیم .

این مقام قضایی خاطر نشان کرد : بحث پیشگیری تنها یک بحث قانونی نیست و در ایات و روایات وارده نیز به این مهم اشاره شده است ، در واقع پیشگیری یک امر شرعی ، انسانی و قانونی می باشد .

وی با پرداختن به موضوع خانواده و ضرورت سالم سازی ان گفت : در حال حاضر تمام مقاصد و اهداف دشمنان متوجه بنیان خانواده است و چنانچه این نهاد مقدس دستخوش آسیب شود کل جامعه را آلوده خواهد کرد .

رئیس دادگستری راور با اشاره اینکه که دستگاه قضایی به تنهایی قادر به اجرایی کردن طرح پیشگیری نبوده بلکه استفاده از تجربه همه نهادها در برخورد با جرائم و عملکرد انها موثر می باشد از کلیه مسئولین خواست تا با درایت و دور اندیشی و رصد نمودن راهکارهای قانونی پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان به اصلاح جامعه کمک کنند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: رشد ، جرائم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.