یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد

غرب با استفاده از استراتژی "مشت آهنین" شیعیان را از فعالیت‌های سیاسی کنار می‌زند

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: غرب از استراتژی "مشت آهنین" در مقابل شیعیان استفاده می‌کنند تا بتوانند آنها را به گونه‌ای خاص از میدان فعالیت سیاسی گریزان کنند.

"رضا کلهر" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیرامون تعرض به منزل "شیخ عیسی قاسم" گفت: اتفاقاتی که در بحرین می‌افتد را نمی‌توان فقط با مسائل درونی بحرین تحلیل کرد، بلکه باید ارتباطات آن را با توجه به مسائل دیگری از قبیل اتفاقاتی که در عربستان برای شیعیان رخ می‌دهد و سختگیری‌هایی که طیف تندرو اهل سنت در عربستان، قطر و بحرین اعمال می‌کنند باید تحلیل کرد.

وی ادامه داد: در واقع غرب به نحوی استراتژی "مشت آهنین" در مقابل شیعیان استفاده می‌کنند تا بتوانند آنها را به گونه‌ای خاص از میدان فعالیت سیاسی گریزان کنند.
 
این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برخورد تندتری هم خواهیم بود و شیعیان و مسلمانان هم باید بتوانند در مقابل این برخوردها عقب نشینی نکنند.
 
کلهر ادامه داد: نهضتی که در منطقه توسط تروریسم به وجود آمده آثارش را به کلی از دست خواهد داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این اهمیت می‌توان تحلیل کرد که بحرین در پی عربستان و در پی دیگر تندروهای اهل تسنن به دنبال برخورد شدید و تند است تا بتواند از این طریق شیعیان را به صورت منزوی نگه دارد و این نهضت را کنترل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار