معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 خبر داد

شناسایی 250 کودک کار و خیابان در غرب تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 گفت: به همت مرکز خدمات اجتماعی منطقه کودکان کار و خیابان ضمن شناسایی تحت برنامه‌های حمایتی آموزش و بهداشت قرار گرفتند.

مسعود خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این مطلب گفت: بنا به سیاست‌های مدیریت شهری در ارتقا سلامت جامعه، طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی با هدف حرکت در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در ادامه با اشاره به این که افراد علاوه بر مسائل و مشکلات اجتماعی چهره شهر را نیز مخدوش و نامناسب می‌کند، تأکید کرد: بر همین اساس کودکان کار و خیابانی پس از شناسایی جمع‌آوری جهت ساماندهی تحت پوشش برنامه‌های حمایتی، مهارت‌آموزی، بهداشتی و پزشکی قرار گرفتند.
 
خسروی با اشاره به شناسایی 250 کودک و کار و خیابان تصریح کرد: در این خصوص ساماندهی کودکان با راه‌اندازی مرکز آموزش ویژه کودکان و آسیب‌دیده و در معرض آسیب شهر تهران است در محله کن 220 کودک تحت آموزش قرار گرفته است.
 
معاون شهردار منطقه در ادامه اظهار داشت: با توجه به نقش خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی همزمان با برنامه‌های حمایتی پیش‌بینی شده آموزش نیز ویژه خانواده این کودکان اجرا می‌شود.
 
خسروی در پایان گفت: در همین خصوص در این مرکز خدمات حمایتی و آغوشی همچون مشاوره، کلاس‌های کارآفرینی، آموزش کامپیوتر، زبان انگلیسی، ویزیت رایگان پزشکی، روان‌پزشکی، دندان‌پزشکی، کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و غیره ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، کار ، خیابان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار