دبیر شورای ملی زعفران:

آماده همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای تدوین برنامه الگوی کشت هستیم

منوچهری گفت: متاسفانه در کشور ما الگوی کشت رعایت نمی‌شود ما شاهد افزایش تولید این محصول در استان شمالی کشور مخصوصا گیلان هستیم.

فرشید منوچهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ الگوی کشت سبب متوقف شدو تولید در استانهای شمالی مانند گیلان و حتی اردبیل و کرمانشاه صورت می گیرد زیرا زعفران مختص استان کم آب کشور است که قطعا باید وزارت جهاد برای متوقف کردن تولید در این استانها برنامه‌ای ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با آماری که این شورا هر ساله از وضعیت تولید زعفران در استانها کشور خصوصا در دو استان خراسان جنوبی و رضوی  صورت گرفته است سطح زیر کشت زعفران در طول دو سال از 75 هزار 118 هکتار به 82 هزار هکتار رسیده است.

دبیر شورای ملی زعفران با اشاره به این که باید با تبلیغات میزان مصرف این محصول مهم در جهان افزایش یابد تصریح کرد:  همه  این مسئولیت در خصوص تبلیغات بر عهده وزارت صنعت معدن تجارت و خصوصا سازمانهای توسعه تجارت است و ما در یک سال اخیر شاهد برنامه‌ای برای ترویج استفاده مصرف بالای ان در جهان نبوده‌ایم.

منوچهری با بیان این که 80 درصد مواد اولیه زعفران جهت بسته‌بندی وارداتی است اضافه کرد: انتظار می‌رود سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش واردات مواد اولیه زعفران جهت بسته‌بندی گامهای بلندی بردارد.

وی در پایان یاداور شد:  تمام هزینه‌ تولید زعفران را در سالهای اخیر اتاق ایران بر عهده داشته و حتی شورای ملی زعفران نیز با همت اتاق ایجاد شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: زعفران ، کشت ، رشد ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار