سعیدی:

بالغ بر۸۰ درصد اعضا مجمع عالی بسیج مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند

جانشین سازمان بسیج عشایری گفت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی بین دستگاه‌های ملی و مردمی، توسعه و تقویت جامعه عشایری از حیث معنوی و مادی، و حفظ اصالت فرهنگ و سنت‌های اصیل عشایر از وظایف شورای عالی بسیج است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، احمد سعیدی جانشین سازمان بسیج عشایری در گفتگویی اظهار داشت: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی بین دستگاه‌های ملی و مردمی، توسعه و تقویت جامعه عشایری از حیث معنوی و مادی، و حفظ اصالت فرهنگ و سنت‌های اصیل عشایر از وظایف شورای عالی بسیج است.
 
وی در ابتدا هفته بسیج را به همه انسان‌های آزاده عالم، بسیجیان جهان اسلام و همه کسانی که دل در گرو اسلام دارند و به طور خاص بسیجیان عزیزمان در کشور پهناور ایران اسلامی تبریک گفت.

این گفتگو بدین شرح است:

فلسفه تشکیل شورای عالی بسیج چیست و از چه زمانی کار خود را آغاز کرد؟  
 
تشکیل شورای عالی اقشار بسیج به طور عام و شورای عالی بسیج عشایری به طول خاص یکی از تدابیر ارزشمند سردار نقدی بود که پس از انتصاب ایشان به عنوان مسئول سازمان بسیج مستضعفین مطرح شد و قطعا با توجه به تحولات عظیمی که در جهان در حال شکل گیری است تفکر و فرهنگ بسیجی می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق و تاثیر گذار نقش موثری داشته باشد و از طرفی گستردگی جغرافیای و فرامرز بودن این فرهنگ و تفکر و مدیریت و راهبری این نهاد نیازمند حضور، مشارکت و همفکری زبدگان و نخبگان و صاحبنظران متعهدی است که می‌توانند برای استفاده بهتر از این فرصت و ظرفیت بسیج کمک کنند. لذا شورای عالی بسیج عشایری با حضور افراد برجسته و صاحبنظران با ساماندهی کارگروه‌های موضوعی در سطح مرکز و استان‌ها تشکیل گردید.  
 
این شورا در چه مواردی به بسیج عشایری کمک می‌کند و اهداف تشکیل این شورا چیست؟  
 
از یک سو فراهم نمودن جذب، آموزش، سازماندهی و انسجام بسیجیان را داریم و از سوی دیگر عملی نمودن رسالت اصلی بسیج را در این برهه زمانی داریم و لذا با توجه به اینکه بسیج متشکل از آحاد مردم مومن و ولایتمدار می‌باشد می‌تواند رکن اصلی تحقق جامعه اسلامی می‌باشد که این خود زمینه ساز شکیل گیری تمدن بزرگ اسلامی را به دنبال دارد.  
 
لذا سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی بین دستگاه‌های ملی و مردمی، توسعه و تقویت جامعه عشایری از حیث معنوی و مادی، و حفظ اصالت فرهنگ و سنت‌های اصیل عشایرمستلزم این است که انسان‌های متعهد و آشنا به جامعه عشایر را به خوبی می‌شناسند و مشکلات جامعه عشایر را به خوبی می‌دانند و هم فرهنگ و تفکر بسیجی را در راستای پرورش بسیجیان تراز انقلاب اسلامی قوام می‌بخشند با رده‌های بسیج همکاری و همفکری نمایند تا بسیج عشایر بتواند هم در تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و هم در تحقق سهمی که در تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی دارد نقش خود را به خوبی ایفا نماید.  
 
آیا برنامه‌ای برای دیدار با مقام معظم رهبری پیش بینی شده است؟  
 
به حول و قوه الهی این فرصت فراهم گردیده که اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین که قریب به ۲۵۰۰ نفر می‌باشند با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دیدار داشته باشند. در این دیدار اعضای شورای عالی بسیج عشایر هم حضور دارند.  
 
رئیس مجمع عالی بسیج مستضعفین کیست؟  
 
با توجه به اهمیت موضوع و نقش موثر و تاثیر گذار این مجمع و به تعبیری می‌توان گفت که این مجمع متشکل از فرماندهان قرار‌گاه‌ها و لشکر‌های بسیج در جنگ نرم می‌باشد رئیس این مجمع فرمانده محترم کل سپاه پاسداران سردار جعفری می‌باشد و دبیر این مجمع را سردار نقدی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین به عهده دارد.  
 
زمان بر گزاری مجمع چه موقعی است؟  
 
زمان برگزاری مجمع در تاریخ پنجم و ششم آذر ماه یعنی امروز و فردا برگزار می‌شود.  
 
اعضای شورای عالی بسیج عشایر چه کسانی هستند و آیا شرایطی هم برای عضویت دارند؟  
 
اعضای شورای عالی بسیج عشایر متشکل از نخبگان حقیقی و حقوقی هستند در سطوح مختلف ملی و مردمی، برای عضویت در شورا هم شرایط عمومی مانند تعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، التزام عملی به آموزه‌های دینی و ولایت مطلقه فقیه، وقت گزاری در شورا و دیگر شرایط... هم شرایط اختصاصی مانند اینکه از متعهدین و نخبگان جامعه عشایر باشند با جامعه عشایر آشنایی داشته باشند و نیازمندی‌ها، موانع و مشکلات جامعه عشایر را بشناسند و همینطور در جامعه مقبولیت داشته باشند.  
 
در پایان سخنان خود نکته‌ای اگر لازم می‌دانید بفرمایید؟  
 
اولا این مجمع اولین مجمع عالی بسیج مستضعفین در طول عمر بسیج می‌باشد و ثانیا اعضای این مجمع متشکل از مسئولین رده بالای نظام می‌باشند که وزراء، نمایندگان مجلس، اساتید حوزه و دانشگاه، مدیر کل ادارات، ائمه جمعه و جماعات، پزشک، فرماندار، بخشدار، ورزشکار و... که به صورت افتخاری با بسیج همکاری می‌کنند حضور دارند در حقیقت می‌توان گفت بالغ بر۸۰ در صد از این اعضاء دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری و سطوح بالای حوزه هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار