آی 24:

تقلای رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر "مذاکرات هسته ای ایران" بااستفاده از جمهوری خواهان آمریکا

گروه های حامی اسرائیل در آمریکا تلاش می کنند با استفاده از اکثریت جمهوری خواه در کنگره سیاست های افراطی گری را در قبال ایران گسترش دهند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آی 24 ؛ پایگاه اینترنتی این شبکه در مقاله ای نوشت : با توجه به اتمام زمان مذاکرات هسته ای و تصمیم ایران و 5+1 برای تمدید این مذاکرات ، اسرائیل از این فرصت استفاده می کند تا با بهره گیری از نمایندگان جمهوری خواه کنگره مداخله در امور مربوط به ایران راافزایش داده و تحریم های جدید را بر ضد جمهوری اسلامی تصویب نماید . چنین مداخله ای از سوی لابی های اسرائیلی در لایه لایه های حکومت آمریکا در شرایط کنونی اجتناب ناپذیر است چرا که جمهوری خواهان علاوه بر تسلط بر اکثر کرسی های سنا ، در کنگره نیز دارای حداکثر جمعیت هستند .  

جمهوری خواهان که درباره برنامه هسته ای ایران سیاست و دیدگاهی کاملا شبیه به رژیم صهیونیستی دارند معتقدند باید تحریمهای ضدایرانی تمدید شده و دور جدیدی از این فشارهای اقتصادی بر این کشور وارد شود تا از این طریق آرمان ها و منافع ایالات متحده در مذاکرات میان تهران و غرب محقق شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : به گزارش " آژانس یهود " ، دیدگاه خصمانه و افراطی جمهوری خواهان آمریکایی این امید را برای اسرائیل ایجاد کرده است که از هر طریق ممکن به حمایت و پشتیبانی اقدامات ، تصمیمات و سیاست های این نمایندگان در کنگره و سنا بپردازند . پس از پایان گفتگوهای هسته ای در وین و اعلام  تمدید زمان مذاکرات ، نمایندان کنگره و گروه های حامی اسرائیل در آمریکا ایران را متهم به کش دادن روند مذاکرات کردند .  

کمیته امور آمریکا و اسرائیل ( آیپک ) روز دوشنبه _ .پس از پایان آخرین روز مهلت تعیین شده برای دستیابی ایران و 5+1 به توافق _ بیانیه ای منتشر کرد و در آن نوشت : ضروری است کنگره هرچه سریعتر قوانین تحریمی جدیدی را بر ضد تهران اعمال و تصویب کند تا ایران بفهمد که چنانچه به تداوم و توسعه برنامه هسته ای خود ادامه دهد با فشارهای بیشتری روبرو خواهد شد . 

اد رویس ، نماینده ایالت کالیفرنیا و عضو جمهوری خواه سنا در این باره مدعی شد : تمدید مذاکرات تا هفت ماه دیگر نشان می دهد که گفتگوها به توافق نزدیک نیست . متاسفانه زمان به نفع تهران پیش می رود چرا دراین مدت نیز آنها به توسعه و تحقیق در سانتریفیوژهای خود مشغول هستند . 

اکثریت جمهوری خواه در سنا اکنون دو طرح علیه مذاکرات هسته ای غرب با ایران را در دستور کار دارند : نخست اینکه هرگونه معامله ای با ایران باید به تصویب نمایندگان آمریکایی نیز برسد که از سوی لیندسی گراهام و باب کورکر مورد حمایت قرار گرفته است و دوم اینکه ، تحریم های کنونی برضدایران باید تشدید و تمدید شود که این طرح نیز از سوی مارک کرک و رابرت منندز پشتیبانی می شود . 

مارک کرک در بخش هایی از اظهارات ضدایرانی خود عنوان کرده است : اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که تحریم های ضدایرانی را افزایش دهیم چرا که کنگره چاره ای جز این برای توقف فعالیت های غیرقانونی ایران در نیروگاه های هسته ای خود ندارد . در این صورت باید آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسی های دائمی از برنامه هسته ای تهران  داشته باشد و دسترسی به تاسیسات اتمی ایران آزاد باشد تا امنیت جامعه بین المللی تامین شود .(!) 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار