صدها معترض در آمریکا دستگیر شدند

صدها نفر از معترضان به تبرئه پلیس قاتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی در سراسر امریکا دستگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، صدها نفر از معترضان به رای هیات منصفه عالی در تبرئه قاتل سفیدپوست یک نوجوان سیاهپوست که تابستان گذشته در شهر فرگوسن کشته شد در سراسر امریکا دستگیر شدند.

"سالی مادرا"، افسر اداره پلیس لس آنجلس در ساعات اولیه روز چهارشنبه (۵ آذر) اعلام کرد در تظاهراتی که در تمامی طول شب ادامه یافت حدود ۱۵۰ نفر در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا دستگیر شدند.

تظاهرات‌کنندگان به یاد مایکل براون، نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست که ۹ اوت در اثر تیراندازی دارن ویلسون، مامور پلیس امریکا در فرگوسن در ایالت میزوری کشته شد بارها شعار دست‌ها بالا، تیراندازی نکن» سر دادند.

علاوه بر فرگوسن، اعتراضات گسترده‌ای نیز در نیویورک، واشنگتن دی سی، اوکلند، سیاتل، بوستون و ده‌ها شهر دیگر در سراسر امریکا برگزار شد.

بیش از ۴۰ نفر در بحبوحه تنش‌های فزاینده در خیابان‌های فرگوسن دستگیر شدند. بیش از ۲ هزار نیروی گارد ملی نیز برای کمک به ماموران محلی به این شهر اعزام شده‌اند.

اداره پلیس ایالت ماساچوست اعلام کرد در راهپیمایی اعتراضی که در ساعات پایانی سه شنبه شب (۴ آذر) با حضور صدها نفر در خیابان‌های بوستون برگزار شد ۵۱ نفر دستگیر شدند.

پلیس آتلانتا نیز از دستگیری ۲۴ نفر در پی درگیری بین پلیس و معترضان و اختلال در روند ترافیک خبر داد.

قتل براون در ۹ اوت به بروز اعتراضات چند هفته‌ای در فرگوسن و بروز تنش‌های نژادپرستانه بین نیروهای دولتی و پلیس و اکثریت سیاهپوست ساکن این شهر منجر شد. اکثر نیروهای دولتی و پلیس شهر فرگوسن سفیدپوست هستند.

رندی شورت، محقق و مورخ امریکایی و عضو «سازمان شبکه اجتماعی خودمختاری سیاهپوستان» روز چهارشنبه در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: "امریکا یک جامعه ریاکار و مستعمره نشین سفیدپوست است که در آن امریکایی های انگلیسی‌تبار اقدامات آپارتایدی و اصلاح نژادی، به ویژه علیه آمریکایی های آفریقایی تبار، انجام می دهند."

دکتر شورت افزود: "رای صادرشده برای درد اسکات (در سال ۱۸۵۷) که طبق آن اعلام شد هیچ سیاهپوستی هیچگاه نمی‌تواند شهروند امریکا به حساب آید... لزوما روح  و فضای حاکم بر نظام قضایی امریکا را نشان می‌دهد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار