در مراسم پرده عشاق؛

حاج اسماعیل لآلی:دغدغه ای جز خدمت به اسلام و امام حسین (ع) ندارم

افرادی که تأسی به سالار شهیدان کرده اند، نه تنها در مجالس ذکر اهل بیت (ع) به خدمتگزاری مشغول می شوند، بلکه در مقام عمل و در طول زندگی خودشان هم فرهنگ ایثار را به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،پنجمین شب از مراسم پرده عشاق با تجلیل از حاج اسماعیل لآلی از مداحان و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) و پدر دو شهید  گرانقدر ، در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شریفی، امام جماعت امامزاده صالح فرحزاد و از قضات کشور  هم در سخنانی با اشاره به مفهوم بشارت با حضور حضرت خاتم الانبیا(ص) در قرآن کریم گفت: بشارت زمانی مفهوم دارد که شریعت و ره آورد پیامبر گرامی اسلام (ص)  برتر و والاتر از پیامبران پیشین است.

امام جماعت امامزاده صالح فرحزاد، مراسم تقدیر از پیرغلامان حسینی را فرصت مغتنی برای ترویج سبک زندگی حسینی در جامعه دانست و گفت: در قرآن کریم تأکید شده که به حضرت عیسی(ع) مژده و بشارت ورود حضرت خاتم النبیین (ص) داده شد. از این نکته می توان نتیجه گرفت که نسل آن حضرت از جمله حضرت سیدالشهدا (ع) برکت و رحمت الهی هستند که مردم دنیا از ایشان بهره مند می شوند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مداحان اهل بیت (ع) بر لزوم احترام و تکریم ایشان تأکید کرد.

حاج اسماعیل لآلی: فرزندان من در راه اسلام شهید شده اند

حاج اسماعیل لآلی هم در این مراسم از فعالیت خودش در جبهه های منطقه دهلران یاد کرد و گفت : در تمام مدتی که در منطقه دهلران مشغول به دفاع از اسلام و انقلاب بودم، هیچ هم و غمی جز خدمت نداشتم و زمانی که دو پسرم در راه اسلام به فاصله دو ماه از یکدیگر به شهادت رسیدند هم خدا را شکر کردم که فرزندان صالحی به من داد که در مسیر اسلام و برای خدا شهید شدند.

حاج اسماعیل لآلی گفت: در حال حاضر هم دغدغه ای به جز خدمت به اسلام و امام حسین (ع) ندارم و خدا کند آن حضرت نوکری ما را قبول کند.

این پیرغلام امام حسین (ع) همچنین چند بیت شعر در مدح اهل بیت علیهم السلام خواند و مجلس را با این اشعار نورانی کرد.

حجت الاسلام فقیهی: پیرغلامان حضرت سیدالشهدا(ع) در زندگی شخصی هم به آن حضرت تأسی کرده اند

حجت الاسلام فقیهی، خطیب و سخنران دینی، هم یکی دیگر از شخصیت های حاضر در این مراسم بود که طی سخنانی تجلیل از مفاخر حسینی را مقام ایثار و شهادت دانست و گفت: افرادی که تأسی به سالار شهیدان کرده اند، نه تنها در مجالس ذکر اهل بیت علیهم السلام به خدمتگزاری مشغول می شوند، بلکه در مقام عمل و در طول زندگی خودشان هم فرهنگ ایثار را به نمایش می گذارند.

این سخنران دینی با اشاره به شهادت دو فرزند حاج اسماعیل لآلی اظهار داشت: این نکته نشان می دهد که این پیرغلام حضرت اباعبدالله (ع) ایثار و جانبازی را از آن حضرت آموخته و به همین علت بوده که جان دو فرزند عزیز خود را به اسلام هدیه کرده است.

به گفته حجت الاسلام فقیهی شهید ابراهیم لآلی، پسر بزرگ این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام، مدتها در جبهه های جنگ حضور داشت و مجروح شده بود اما زمانی که پدر از او خواست برای درمان در بیمارستان بستری شود، او نپذیرفت و یک بار دیگر به جبهه ها رفت. تا اینکه طی عملیات فتح خرمشهر، اقتدا به رهبرش حضرت ابالفضل (ع) دو دست و سر خود را تقدیم اسلام کرد و به شهادت رسید.

شهید دوم این پیرغلام امام حسین (ع) حسین لآلی نام دارد که راننده آمبولانس هلال احمر در جبهه ها بود که در روز عاشورا در عملیات محرم در اثر موج انفجار به رود کارون پرتاب شد و به شهادت رسید.

در این مراسم حاج حسن منصوری و حاج مجید بادکوبه به مداحی پرداختند و سیامک رجاور، شاعر آئینی، شعرهایی در مدح اهل بیت علیهم السلام تقدیم حاضران در جلسه کرد.

مراسم تقدیر و تجلیل از این پیرغلام حضرت سیدالشهدا (ع) و  اهدای لوح تقدیر حسن ختام پنجمین روز از برگزاری ویژه برنامه پرده عشاق بود.

لازم به ذکر است که حاج اسماعیل لآلی پیر غلام و خادم 90 ساله حسینیه بزرگ فرحزاد و پدر دو شهید، افتخار خدامی این حسینیه را  موروثی و از پنج نسل از اجداد خود دریافت کرده است. او رئیس اولین انجمن شورای اسلامی محله فرحزاد بوده و سال ها در خدمت رسانی به مردم محروم این منطقه فعالیت چشمگیری داشته است. حاج اسماعیل لآلی همچنین جزء هفت نفر عضو اصلی هیات امناء حسینیه فرحزاد است و طی سال ها خدمت در این حسینیه در رونق بخشیدن به هیات های مذهبی آن اهتمام ویژه ای داشته است.

همچنین یاد آور می شود حسینیه  بزرگ فرحزاد با قدمتی بالغ بر 350 سال که به صورت هیات امنایی با 7 نفر عضو اصلی اداره می شود و  دارای 3 طبقه می باشد و به صورت کاملا مردمی و نیز موقوفات در اختیار داشته اداره می گردد.
منبع:عقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار