اعمال تدابیر ویژه برای احداث پارکینگ‌های مکانیزه محلی در منطقه 10

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 10 از اهتمام منطقه برای رفع مشکل پارک خودروها با اجرای تدابیر ویژه خبر داد.

 سیدرضا تربت‌جو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 10 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که احداث پارکینگ‌های مکانیزه محلی به عنوان یکی از راه‌های رفع کمبود مشکل پارک خودروها در دست اجرا است،‌ گفت: در حال حاضر ساخت پارکینگ از جمله برنامه‌های در دستور کار مدیریت شهری منطقه است و بر اساس مطالعاتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در سطح وسیع کارایی زیادی در منطقه ندارد. به عبارتی پارکینگ‌های محلی سرویس بهتری به شهروندان ارائه می‌دهند. بنابراین ساخت پارکینگ‌های مکانیزه در زمین‌های 60 تا 70 متری در دستور کار ما است.
 
وی افزود: هم‌اکنون حدود 10 پارکینگ به این شکل در حال ساخت است. تمام مکان‌هایی که امکان ساخت پارکینگ در آن‌ها وجود دارد، شناسایی شده و با همکاری خوب اهالی منطقه این پروژه‌ها در حال اجرا است.
 
تربت‌جو با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای احداث پارکینگ خاطرنشان کرد: این منطقه آمادگی دارد با ارائه تسهیلات و امتیازات ویژه از ظرفیت بخش‌های خصوصی به منظور احداث و توسعه پارکینگ‌های عمومی استفاده کند.
 
تربت‌جو رفع مشکل کمبود پارکینگ را علاوه بر اعمال تدابیر مدیریت شهری نیازمند عزم جدی و مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: رفع کامل معضلات ترافیک ساکن (پارکینگ) نیازمند گسترش حمل و نقل عمومی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی، اصلاح بافت فرسوده و استانداردسازی معابر است و ما باید بحث ساخت و استفاده از پارکینگ را در بین مردم فرهنگ‌سازی و نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: پارکینگ ، تدابیر ، معضل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار