روایات تاریخی از فوتبالیست‌های مشهور جهان

با اخلاق‌ترین فوتبالیست تاریخ کالچو کیست؟

به طور حتم هیچ مدافعی مانند "الساندرو نستا" مدافع سابق لاتزیو، در بین هواداران فوتبال پایتخت ایتالیا محبوب نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "الساندرو نستا" متولد 19 مارس 1976فوتبالیست جهان ومدافع میانی تیم های لاتزیو وآث میلان محبوبترین وبهترین مدافع تاریخ بیانکو چلستی ها بوده وحتی هواداران زیادی در بین تیم آاس رم دارد.

نستا از 9 سالگی به لاتزیو پیوست واولین بازی خود را برای فیروزه ای پوشان شهر رم در سال 1993 انجام داد و تا سال 2002 طی 193 بازی درخشان به سمبل فوتبال شهر رم تبدیل شد و یک گل هم به ثمر رساند.

در حقیقت "دینوزوف" اسطوره ای برای اولین بار نستا را در لاتزیو روانه میادین بزرگ کالچو کرد. نستا در لا تزیو تمامی قهرمانی های ایتالیا واروپا را به عنوان جوانترین کاپیتان کالچو ثبت کرد وهمچنین طی این سال ها مدافع مستحکمی برای آتزوریها بود وحتی سبب شد تا با درخشش وی لاجوردی پوشان به فینال یورو 2000 راه یابند.

براساس این گزارش، نستا که متولد رم بوده با ترک لاتزیو و پیوستن به آث میلا شوک بزرگی به جهان فوتبال وارد کرد که هنوز علت این موضوع را ورشکستگی بیانکوچلستی ها در اجبار به فروش وی می داند.




الساندرو نستا از سال 2002 تا 2012  طی 224 بازی ،7 گل به ثمر رساندو پس از آن در لیگ های آم ال اس و اکنون در سوپر لیگ هند توپ میزند.

نستا  که در آث میلان برای چند بار تجربه قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را دارد، 78 بازی ملی در کارنامه دارد و با اخلاق ترین بازیکن  تاریخ فوتبال سری آ نیز محسوب می‌شود.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار