معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی عهده‌دار ماموریت پژوهش و فناوری است

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با پتانسیل بالای علمی عهده‌دار یکی از ماموریت‌های کلان پژوهش و فناوری در کشور است.

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رتبه دانشگاه تنها به تعدد مقالات نیست و من با مشاهده یکی از مقالات که توسط محققان دانشگاه بهزیستی و توانبخشی کار شده بود به کاربردی بودن و توانمندی این دانشگاه رسیدم.

وی با اشاره به آمار بالای ناتوانی‌ها و معلولیت‌های کشور که به واسطه ازدواج های فامیلی، اختلالات ژنتیکی،‌ تصادفات ناخواسته و ... اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره ای و توانبخشی در کشور نیازمند حضور فعالانه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است و مرکز ژنتیک این دانشگاه با پتانسیل بالای علمی می‌تواند گام مهمی را در پیشگیری از ناتوانی‌ها و بیماری‌های ژنتیکی بردارد و کارهای ناکرده حوزه توانبخشی را سر و سامان دهد.

وی حضور دکتر محمدتقی جغتایی در وزارت بهداشت و سایر عرصه‌های علمی کشور او را منشا خدمات به خصوص در عرصه‌های مغفول توانبخشی دانست.

وی این دانشگاه را عهده‌دار یکی از ماموریت‌های حوزه پژوهش و فناوری دانست و افزود: هنوز در کشور ما دستگاه تحقیقات ژنتیکی موسوم به سیستم NGS وجود ندارد و به همت مرکز تحقیقات ژنتیک این دانشگاه به زودی شاهد این دستگاه در کشور و ارائه خدمات گسترده پژوهشی از سوی این دانشگاه به اقصی نقاط کشور خواهیم بود.

ملک زاده در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه خواستار حضور پررنگ ریاست جدید دانشگاه دکتر خرم خورشید شد و افزود: امیدواریم با توجه به پتانسیل این دانشگاه شاهد چاپ پایان‌نامه‌های درجه یک در سطح ایران و دنیا بوده و همچنین شاهد ارائه خدمات گسترده این دانشگاه به هموطنان کشورمان باشیم.

ملک‌زاده در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: این که دکتر جغتایی نتوانست ادامه دهد مشکلی است که در ساختار ما وجود دارد و این موضوع را ما در تعدد انتخاب وزیر علوم نیز شاهد بودیم اما فراموش نکنیم که باید شرایط و موقعیت اجتماعی را با وحدت پیش برد و من با این که از این موضوع ناراحتم خواهان حضور دکتر جغتایی در وزارت بهداشت هستم.

وی همچنین دکتر خرم خورشید را فردی متعهد و متخصص دانست و اظهار داشت: امیدواریم این دانشگاه به اهداف تعیین شده از طرف وزارت بهداشت برسد و در عرصه فعالیت‌های علمی و عملی به خصوص در رفع، پیشگیری، درمان و بازتوانی معلولان ذهنی،‌ جسمی و حرکتی گام بلندی بردارد و زمینه ساز پیشرفت علمی کشور باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار