رابطه خانوادگی لاک پشت‌ها و دایناسور‌ها آشکار شد + عکس

تحقیقات نشان می‌دهد لاک پشت‌های نرم پشت ارتباط خانوادگی نزدیکی با لاک‌پشت‌های باستانی دارند که فسیل آنها تاکنون کشف شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ نتایج تحقیقات دانشمندان در مرکز تحقیقات فیلو‍ژنتیک مولکولی و تکامل، نقش روش جدید تعیین توالی ژنتیکی در تعیین رابطه‌ی نزدیک لاک پشت‌ها و دایناسور‌ها را توضیح می دهد.



این تکنیک جدید در آزمایشگاهی با تجهیزات مجهز به دانشمندان اجازه می‌دهد تا در سال‌های دور و در گستره‌ی قلمرو خزندگان قدیم سفر کنند. این تکنیک از سال 2012 مورد استفاده قرار گرفته که هنوز دانشمندان در حال بررسی و استفاده از این روش هستند.



برایان سیمیسون، رئیس مرکز تحقیقات CCG  می‌گوید: میتوان گفت این عصر جدید و هیجان انگیز تکنولوژی در پرده برداری از حقایق است. در طول تنها 5 سال گذشته مطالعات منطقی زیادی با استفاده از تنها تعداد انگشت شماری از نشانگرهای ژنتیکی با روش توالی ژنتیکی دی ان ای انجام شده است. 

سیمیسون اضافه می‌کند: تکنیک جدید توان ما را در پرده برداری از راز های چندصد ساله افزایش می‌دهد و می‌توانیم تصویری واضح از تکامل و تحول زندگی جانوران و حیات در زمین داشته باشیم.

بنابر این گزارش بزرگترین یافته‌ی محققان در این تحقیقات، کشف راز لاک پشت‌های با لاک نرم است. تاکنون مطالعات ارتباط این لاک پشت‌ها با لاک پشت‌های آبزی کوچک را کشف کرده‌اند.

نتایج این تحقیقات توضیح می‌دهد که این لاک پشت‌ها ارتباط خانوادگی نزدیکی با لاک پشت‌های باستانی عصر دایناسورها دارند که فسیل آنها تاکنون کشف شده است.

فسیل‌های کشف شده به دانشمندان امکان تحقیق بر روی محیط و زمان حضور موجودات کهن را می‌دهد و این تحقیقات بر روی فسیل لاک پشت‌ها از 20 سال پیش با روش توالی ژنتیکی در حال انجام است.

اطلاعات بدست آمده از فسیل‌ها از جمله استخوان بندی لاک پشت‌ها نشان دهنده ساختار بدنی آنها در سراسر یک قاره یا جهان نیست بلکه با شرایط جغرافیایی منطقه دگرگون می‌شود.

دانشمندان امیدوارند با استفاده از روش جدید توالی ژنتیکی بتوانند به ساختار جانداران گذشته‌ی زمین از جمله دایناسورها پی ببرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.