دانشگاه در هفته‌ای که گذشت

دانشگاه در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات متعددی بود کسب رای اعتماد محمد فرهادی از نمایندگان مجلس و برگزاری آزمون جامع مدیریت بحران از جمله اتفاقات حوزه آموزش عالی در هفته‌ای گذشته، بود

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ شخصیت علمی فرهادی رأی اعتماد را از آن خود می‌کند/شاکله وزارت علوم به فردی بی‌حاشیه نیازمند است 
هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت:‌ تصور بنده بر این است که دکتر فرهادی شخصیتی توانمند و علمی دارد و می‌تواند تجربیات مفیدی را به کالبد آموزش عالی کشور وارد کند. 
 
بورس کیزوابوچی در انتظار پژوهشگران ایرانی 
سعیدآبادی دبیر کل یونسکو گفت: از سراسر جهان 20 دانشجو و پژوهشگر می توانند با توجه به حوزه‌های علمی در نظر گرفته شده از بورس کیزوابوچی بهره‌مند شوند. 
 
2هزار و 500 مدرک دانشجویان ارزیابی شد/سالانه حدود 20 مدرک فاقد اصالت به سازمان ارائه می‌شود 
مجلس آرا مدیرکل امور دانش آموختگان خارج از کشور وزارت علوم گفت: سالانه حدود 20 مدرک بدون اصالت به سازمان امور دانشجویان ارائه می‌شود و مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

امکان حضور دانشجویان خارجی در هفته پژوهش فراهم می‌شود 
احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل با ارائه دستاورد پژوهشی می‌توانند در هفته پژوهش حضور داشته باشند.
 
اقدام دانشگاه آزاد در پذیرش دکتری در حال بررسی است/ضرورت ورود کمیته‌های تخصصی در این بخش 
مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اقدامات این دانشگاه در جذب و پذیرش دانشجوی دکتری در حال بررسی و پیگیری است و با توجه به حساسیت آن علاوه بر کمیسیون، کمیته‌های تخصصی نیز در این موضوع وارد عمل شده‌اند. 
 
جذب سالانه 3 هزار دانشجوی غیر ایرانی با هزینه شخصی 
جباری مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، سالانه 3 هزار دانشجوی غیر ایرانی به صورت غیر بورس (هزینه شخصی) در دانشگاه‌های داخل جذب می‌شوند 

دانشجویان تخلفات اساتید را گزارش کنند/میزان جریمه اساتید متخلف مشخص شد 
احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: با توجه به مشاهده برخی تخلفات از سوی اساتید دانشگاهی مبنی بر تقلب‌های علمی میزان جریمه اساتید متخلف مشخص شد.
 
غیرانتفاعی‌ها از تکمیل ظرفیت جا مانده‌اند/ دانشگاه آزاد دانشجویی برای ما باقی نگذاشته 
آهومنش رئیس اتحادیه موسسات غیرانتفاعی و غیر دولتی گفت: با توجه به جذب بدون محدودیت دانشگاه آزاد،‌ هیچ دانشجویی جهت جذب در دانشگاه غیرانتفاعی باقی نمانده است. 
 
برگزاری آزمون جامع مدیریت بحران 25 دی ماه/آغاز توزیع کارت از 22 دی ماه 
توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: آزمون جامع مدیریت بحران در روز پنج شنبه 25 دی ماه فقط در شهرستان اصفهان برگزار می‌شود. 
 
فعالیت‌های پژوهشی باید کاربردی شود/ مقاله شرط کافی برای توسعه علم نیست 
احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تنها مقاله شرط لازم در فعالیت‌های پژوهشی نیست باید پژوهش‌ها کاربردی شود.



انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.