لاریجانی قبل از ترک یزد در جمع خبرنگاران:

مذاکرات هسته‌ای با تدبیر لازم به نقطه مثبتی خواهد رسید/ حاشیه‌پردازی به نفع کشور نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز از حاشیه‌پردازی در مورد مذاکرات هسته‌ای ،گفت: مسیر مذاکرات هسته‌ای با تدبیر لازم به نقطه مثبتی برسد.

به گزارش گروه پارلمانی باشگاه خبرنگاران،؛ دکتر علی لاریجانی امشب پس از پایان سفر دو روزه خود به استان یزد در فروگاه این شهر در جمع خبرنگاران گفت‌: در مدتی که در استان یزد حضور داشتم از برخی پروژه‌ها بازدید داشته و جلساتی با روحانیون، طلاب و بسیجیان برگزار کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی  در مجموع در استان یزد حرکت خوبی در زمینه تولید وجود دارد،افزود: علاقمندی برای ادامه یافتن این مسیر موجود است و راه تحقق تولید فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است.

 وی با اشاره به برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی گفت: در این جلسه مشکلاتی را تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مطرح کردند و اشکالاتی که در خصوصی سازی و حمایت از بخش خصوصی وجود دارد دیشب مطرح شد و شامل نکات مهمی بود و حتما باید به صورت ریز به آن‌ها پرداخته شود.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: اگر در مباحث اقتصادی نیاز به قانونگذاری وجود دارد باید از طریق کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس این موضوع پیگیری شود.

وی تصریح کرد: در کل می‌توانم بگویم سرمایه خوبی در استان یزد هست که می‌تواند به جریان قوی در تولید تبدیل شود.

دکتر لاریجانی در رابطه با مشکل کم آبی نیز گفت: مشکل آب در استان یزد جدی است اما می‌توان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آب را از خلیج فارس یا دریای عمان شیرین کرد و این روش حداقل برای صنعت پاسخگو خواهد بود البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که تمامی آن‌ها نیازمند بررسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با جزئیات دیگر این سفر نیز گفت: نکات فرهنگی نیز توسط علما مطرح شد که نیاز است درباره آن‌ها بررسی صورت گیرد.

دکتر لاریجانی با تمجید از نمایندگان استان یزد در مجلس بیان کرد: خوشبختانه نمایندگان استان در این جلسات حضور و نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

وی در رابطه با تاثیر تمدید مذاکرات در روابط داخلی نیز گفت: وفاق ملی درجاتی دارد ممکن است در زمینه مسائل مهم کشور اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما باید توجه کرد درباره مسائل داخلی و بین‌المللی که با آنها مواجهیم باید از حاشیه پردازی پرهیز کرد.

 رئیس مجلس افزود:‌ خود این موضوعات به اندازه کافی گزنده است و نباید آنها را در داخل نیز گزنده‌تر کنیم. ان‌شاءالله مسیر مذاکرات با تدبیر لازم به نقطه مثبتی خواهد رسید.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار