نفت در هفته ای که گذشت؛

سرمایه گذاری بیش از 6میلیارد دلار برای فاز 17و18/تبدیل پارس جنوبی به قطب تولید گوگرد کشور

تبدیل پارس جنوبی به قطب تولید گوگرد کشور،افزایش 20 میلیون مترمکعب گاز از فاز 17 و 18 پارس جنوبی تا پایان سال‌جاری،ارتقاء سیستم های مخابراتی شرکت نفت از آنالوگ به دیجیتال از مهم‌ترین خبرها در حوزه‌ نفت و گاز و پتروشیمی درهفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛  صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از اهرم‌های کلیدی توسعه اقتصاد کشور است که نیازمند توجه ویژه است بایستی برنامه‌ریزی بلندت مدت برای اجرای پروژه‌ها در دراز مدت باشد.

تکميل عمليات حفاري 101 حلقه چاه نفت و گاز در 8 ماه نخست امسال

101 حلقه چاه نفت و گاز از ابتداي امسال تاکنون تکميل و به واحدهاي متقاضي تحويل شد.

مجری طرح فاز 17 و 18 پارس جنوبی گفت: تا پایان سال‌جاری 20 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولیدی کشور افزوده می‌شود که نشان از تحقق وعده 100 میلیون مترمکعب تولید گاز در کشور است.


بخشی از این خط لوله از خاک روسیه می‌گذرد که این انتقال فشارها را بر مجارستان از سوی اتحادیه اروپا برای این خط لوله در پی داشته است.

مجری طرح فاز 15 و 16 پارس جنوبی گفت: با راه اندازی فاز 16 پارس جنوبی ظرف چند روز آینده 1 میلیارد فوت مکعب معادل 25 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت شبکه سراسری کشور افزوده می‌شود.

مصرف گاز بخش خانگی کشور براساس پيش بينی‌های شرکت ملی گاز ايران که با توجه به افت دمای هوا انجام شده با افزايش حدود 100 ميليون مترمکعبی به 450 ميليون مترمکعب در روز می‌رسد.

کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) به زودی يکی از دشوارترين و مهم‌ترين نشست‌های خود را در چند سال اخير برگزار خواهند کرد.

میانگین مصرف روزانه بنزین در مهر ماه امسال 70.2 میلیون و در آبانماه نیز ٦٨.٣ میلیون لیتر بوده است که از افزایش ١.٩ درصدی مصرف این فرآورده نفتی حکایت دارد.

سطوح مدیریتی کشور به این نتیجه رسیده است که دیگر نمی‌‌توان به پول نفت قناعت کرد، برای ایجاد ارزش افزوده چاره‌ای جز رفتن به سمت شرکتهای دانش‌بنیان نیست.

پاک سرشت گفت:در حال حاضر شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد با ظرفیت روزانه ٢ هزار و ٦٠٠ تن و مجتمع پارس جنوبی با ظرفیت هزار و ٤٠٠ تن به عنوان شرکتهای بزرگ تولید کننده گوگرد شناخته می شوند و این مجتمع با ورود فازهای جدید به قطب تولید گوگرد کشور بدل می شود.

پیشاهنگ، از تعویض و ارتقاء سیستم آنالوگ مخابراتی به دیجیتال در این بخش خبر داد و گفت: تاکنون 80 درصد از این پروژه اجرایی شده و امیدواریم تا پایان امسال این طرح کلان، نهایی و صد درصدی شود.

همایش ملی توسعه میادین نفت و گاز با هدف آشنایی با آخرین پژوهش‌ها و فناوری های علمی و فنی در صنایع بالادستی، تعامل بین صنعت و دانشگاه در توسعه میدان های نفت و گاز و حفظ و صیانت از مخازن هیدروکربوری در برنامه های توسعه پایدار برگزار می شود.

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران از تشكيل كميته راهبردي مديريت يكپارچه مخازن در زيرمجموعه هاي اين شركت خبر داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با تبدیل گازهای همراه نفت به محصولات دیگر می توان جلوی آلایندگی هوا را گرفت بایستی در این زمینه برنامه‌های اصولی تدوین شود.

کنعانی گفت: مدیرت کلان خوردگی در صنعت نفت هنوز در کشور جا نیفتاده، برای کاهش خوردگی در صنعت نفت بایستی بحث‌های کلانی صورت گیرد تا این تکنیک‌های جدید در کشور نهادیه شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از تداوم ارتباط دوسویه با مشتریان اروپایی نفت ایران خبرداد و گفت: درصورت برداشته شدن تحریمها، ایران می‌تواند ظرف 2 الی 3 ماه به رقم مناسبی برای صادرات برسد.

قرارداد طرح پژوهشی ساخت کاتالیست هیدروکراکر برای واحدهای پالایشگاهی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، جهاد دانشگاهی و شرکت پژوهش صنایع پتروشیمی منعقد می شود.

هارونی از ساخت دستگاه خم‌کاری به روش گرم در صنایع نفت و گاز و صنایع فولادی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: با ساخت آن حدود 50 درصد صرف جویی ارزی در کشور شده است.

رییس واحد مهندسی خوردگی گفت: ارزیابی پوشش خط لوله 14 اينچ رفسنجان-کرمان با استفاده از روش روز دنیا انجام پذیرفت.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: روزانه 13 میلیون لیتر بنزین پاک تولیدی پالایشگاه شازند اراک و همچنین مقداری بنزین سوپر تولیدی از طریق خطوط لوله به مقصد کلانشهرهای تهران و کرج ارسال می‌شود.

ميانگين مصرف روزانه بنزين کشور در هفته منتهی به 30 آبان امسال، به کمتر از 67 ميليون ليتر رسيد.

دولت مالزی برای صرفه جویی ارزی تصمیم به سهمیه‌بندی سوخت گرفت.

شرکت بازرگانی گاز ایران ماهانه ٩٠ هزار تن گوگرد تولیدی شرکتهای پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و پارس جنوبی را در قالب محموله های ٣٠ هزار تنی به خارج از کشور صادر می کند.

دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوریهای نوین در مدیریت مواد زائد صنعت نفت در روزهای ١٦ و ١٧ دی ماه با تاکید بر سه بخش پسماند (مواد زائد جامد)، پساب (مواد زائد مایع) و آلاینده های هوا برگزار می شود.

قرارداد فروش روزانه ٣ هزار و ٨٤٠ تن اتان پارس جنوبی با شرکتهای پتروشیمی امضا و پیش بینی شده است طی ٩ سال (تا پایان سال ١٤٠٢ هجری شمسی) این محصول به مجتمعهای پتروشیمی کاویان، جم و مروارید ارسال شود.

یوسفی، با بيان اين كه در آينده نزديك با بهره برداري از برخي از فاز هاي پارس جنوبي تا يكصد ميليون متر مكعب گاز به ظرفيت توليد گاز كشور افزوده خواهد شد گفت: توجه به اقتصاد مقاومتي صنعت نفت را در حاشيه امن قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت بلندمدت نیست گفت: برای سال 94 قیمت نفت در بودجه را منطقی‌تر پیش‌بینی خواهیم کرد؛ ضمن اینکه تا آن زمان هم فرصت داریم که تحولات بازار را رصد کنیم.

اميدواري بازارها به اينکه اوپک بتواند اختلافات داخلي خود را حل کند و توليد طلاي سياه را کاهش دهد همينطور انتشار آمار مثبت اقتصادي در آمريکا سبب شد بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا افزايش پيدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار