غفرانی:

لزوم همکاری جمعی در مسیر ارتقای کیفیت ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، افزایش بیش از پیش کیفیت ساخت و ساز را در گرو همکاری همه نهادهای دخیل در صنعت ساخت و ساز دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعید غفرانی در نشست خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه اعتقاد مدیران حوزه نظام مهندسی ساختمان در کشور بر این است که اجرای صفر تا صد و کامل موارد مطرح شده در قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، شناسنامه فنی ملکی حرفه ای را در اختیار بهره برداران قرار خواهد داد.

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  در جمع خبرنگاران گفت: کیفیت و ایمنی ساختمان از اهداف اصلی شناسنامه فنی ملکی است که از ابتدای کار یعنی دریافت مجوز، زمان اجرای طرح و حتی لحظه پایان طرح باید لحاظ شود.

وی در ادامه افزود: دریافت مجوز، مهندس طراح، مشاور و مجری ذیصلاح، حضور افراد فنی و حرفه ای ماهر و برخی از ضمائم ساختمانی، از جمله مواردی است که باید در تایید شناسنامه فنی ملکی دخیل باشند. با توجه به اینکه در بحث ساخت و ساز نهادها و ارگان های متعددی از جمله وزارت راه، مسکن و شهرسازی، اداره استاندارد، شهرداری و نهادهایی دیگر دخیل هستند تنها نباید سازمان نظام مهندسی را متولی افزایش یا کاهش کیفیت ساختمان های ساخته شده دانست.

رییس نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه با بیان اینکه برای اجرای درست پروسه ساخت و ساز تمامی دست اندرکاران این حوزه باید وظایف قانونی خود را به نحو احسن انجام دهند، ااظهار داشت : نباید این تصور وجود داشته باشد که تنها پاسخگو مهندس ناظر است.

وی در ادامه افزود: ما در بخش صنعت ساختمان باید یک دوره گذار از سنتی سازی به صنعتی سازی را طی نماییم و این اصل نهادینه شود که هر کسی با هر تخصصی نمی تواند در حوزه ساختمان فعالیت داشته باشد.

 غفرانی با اعتقاد به اینکه استفاده از فناوری های نوین و اجرای کامل وظایف مهندسی قطعا در افزایش کیفیت ساختمان و واقعی بودن شناسنامه فنی ملکی تاثیر بسزایی خواهد داشت، تصریح کرد: اگر ارتباط دوطرفه در بین دیگر حوزه ها به وجود بیاید قطعا شاهد ساخت ساختمان های با کیفیت خواهیم بود.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار